Polskie wina owocowe podbijają niemiecki rynek
Umowę na eksport polskich win owocowych do Niemiec z jednym z największych dystrybutorów alkoholi w Europie podpisała Spółka Jantoń. Już w lutym 2016 pierwsze partie m.in. win Aronica, Piwnicznego i Grzanego pojadą do naszych zachodnich sąsiadów.
Polska, Niemcy, Szwecja, a także inne kraje Europy Północnej i Środkowo-Wschodniej, to główni producenci jakościowych win owocowych. Decydują o tym uwarunkowania klimatyczne.
55 mln litrów to wielkość rynku jakościowych win owocowych w Niemczech
Polski rynek win owocowych to obecnie ponad 100 mln litrów rocznie. Istotne, że ulega on ewolucji i tanie wina owocowe w przeważającej części zastąpiły jakościowe wina owocowe. – Nasza firma postawiła na taki kierunek już kilka lat temu. Pierwszym tego typu produktem była Aronica – ekologiczne wino owocowe, a następnie stworzyliśmy kolejne marki, jak: Piwniczne czy Monte Santi. Widzimy tutaj ogromny potencjał, którego przykładem może być rynek jakościowych win owocowych w Niemczech – jego wielkość rocznie to 55 mln litrów – mówi Jacek Jantoń, Prezes Zarządu Jantoń S.A. Sp. K., Członek Rady Głównej Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.
Z tradycjami z XIII w.
Polski przemysł winiarstwa owocowego oparty jest na wielowiekowej, sięgającej XIII w., tradycji, wynikającej m.in. ze specyfiki naszego klimatu, a także możliwości polskiego sadownictwa, w którym królują jabłka, śliwki, wiśnie czy porzeczki.
Dzisiejsze wina owocowe to przede wszystkim produkty wysokiej jakości. Ich proces fermentacji przebiega podobnie do win gronowych. W tej kategorii produktowej mieszczą się m.in. wina deserowe, wina grzane, wina ekologiczne.
Przywrócona marka i renoma
Od czasów transformacji do dziś dokonał się ogromny postęp i przywróciliśmy tradycyjnie polskim winom owocowym odpowiednią markę i renomę. Dziś to nasze prawdziwe dobro narodowe. W procesie produkcji obowiązuje reżim technologiczny, który gwarantuje równą, wysoką jakość produktów z różnych partii. O walorach tradycyjnie polskich win owocowych może świadczyć właśnie fakt, iż nasza firma będzie je eksportować na bardzo wymagający i dojrzały rynek niemiecki – mówi Jacek Jantoń. – W lutym dostarczymy naszym niemieckim sąsiadom pierwsze partie m.in. win Aronica, Piwnicznego i Grzanego – kończy.
źródło: PR Account Executive