Partner serwisu
26 kwietnia 2016

Żywiec Zdrój wprowadza dwie linie produktów dla dzieci

Kategoria: Nowości na rynku

Badania pokazują, że większość dzieci w wieku szkolnym pije niewłaściwie – za mało płynów ogółem i za mało wody. Żywiec Zdrój chcąc wesprzeć rodziców w budowaniu zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci w wieku szkolnym, wzbogaca swoje portfolio o dwie linie produktów – wodę w limitowanej edycji opakowań z etykietami Angry Birds oraz produkty z linii Głupawka.

Żywiec Zdrój wprowadza dwie linie produktów dla dzieci

Obecność odpowiedniej ilości wody w diecie dzieci ma ogromne znaczenie, ponieważ właściwy poziom nawodnienia wspomaga koncentrację, dodaje energii i zwiększa wytrzymałość organizmu podczas aktywności fizycznej. Europejska Agencja ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA)* zaleca, by dzieci w wieku szkolnym spożywały w zależności od wieku od 1400 ml (7-9 lat) do 1700 ml (10-12 lat) płynów dziennie. Badania przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie Żywiec Zdrój S.A. pokazują, jednak, że woda w diecie dzieci w przedziale wiekowym 6-12 stanowi jedynie 25% a powinna przynajmniej dwa razy tyle.

 

Na kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych nigdy nie jest za późno, ale z uwagi na to, że wraz z wiekiem coraz trudniej jest przekonać dziecko do zdrowszych wyborów, warto zrobić to jak najszybciej. Codzienne i regularne spożywanie wody powinno być rytuałem, ponieważ odpowiednie nawodnienie organizmu warunkuje jego prawidłowe funkcjonowanie zarówno w kontekście aktywności fizycznej, jak i psychicznej. Niewielki nawet stopień odwodnienia u dzieci powoduje spadek wydajności fizycznej, problemy z koncentracją, logicznym myśleniem, kojarzeniem faktów ale również często występującymi bólami głowy i zmęczeniem. Dbałość o wypijanie przez dziecko odpowiedniej ilości płynów, przede wszystkim wody, to pewność, że jego organizm będzie prawidłowo funkcjonował i dziecko będzie się po prostu dobrze czuło. – mówi dietetyk Agnieszka Piskała.

 

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że regularne picie wody jest zdrowe. Polacy wymieniają ten nawyk jako jedną z trzech podstawowych zmian wprowadzanych w życie z myślą o poprawie stanu zdrowia**. Niestety deklaracje nie przekładają się na konkretne działania. Co więcej, jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP*** wśród rodziców wciąż pokutuje stereotyp, że dzieci nie lubią wody - aż 62% matek tak uważa, dlatego podaje swoim dzieciom inne napoje. W rzeczywistości, jeśli dziecko ma zawsze wodę pod ręką, to ją pije.

 

„Warto próbować małymi krokami wprowadzać zmiany, w szczególności w przypadku dzieci, które naprawdę mają bardzo silną preferencję smaku słodkiego i kategorycznie odmawiają picia naturalnej wody. Wymaga to więcej wysiłku, ale również jest możliwe – przekonuje Agnieszka Piskała. Już jedna szklanka wody dziennie zamiast słodzonego napoju będzie sukcesem. Pomocne będzie też rozcieńczanie soków i napojów wodą, czy wybieranie mniej słodkich wariantów ze sklepowej półki – dodaje Piskała.

 

Dlatego Żywiec Zdrój chcąc wesprzeć rodziców w budowaniu zdrowego nawyku picia wody u dzieci oraz zachęcić dzieci do sięgania po nią na co dzień, wprowadza nowe linie produktowe: limitowaną edycję wody z etykietami Angry Birds oraz produkty z linii Głupawka.

 

Woda w opakowaniach Angry Birds

To woda źródlana, w limitowanej edycji dostępnej w 6 różnych wersjach graficznych, prezentujących bohaterów filmu Angry Birds. Woda jest zamknięta w poręcznej butelce o innowacyjnym kształcie. Dzięki temu może stać się towarzyszem wielu dziecięcych zabaw. Butelki można wykorzystać na wiele sposobów, na przykład tworząc z nich skarbonkę lub postać z ulubionej bajki.

Produkt został stworzony z myślą o dzieciach w wieku 6-12 lat, ale dzięki wyjątkowej etykiecie z pewnością zyska uznanie także starszych miłośników popularnej na całym świecie gry, a 6 wariantów opakowania zachęci do zebrania całej kolekcji.

Produkt dostępny jest w opakowaniach o pojemności 0,33l, sugerowana cena wynosi 1,89 zł.

 

Produkty z linii Głupawka

Druga nowość to linia 3 produktów, które mają wesprzeć rodziców w zachęcaniu dzieci do picia wody, metodą małych kroków. Dlatego poza wodą źródlaną linia obejmuje również warianty ze smakiem, które mają być pomostem pomiędzy wysoko słodzonymi napojami a wodą, która powinna stanowić większość wypijanych przez dziecko płynów. Żywiec Zdrój Zwariowana Poziomka i Wyczesane Jabłko nie zawierają konserwantów ani sztucznych barwników i posiadają wyłącznie naturalne aromaty. Na każdej butelce znajduje się skala „owocowej głupawki” podpowiadająca, w jakiej sytuacji najlepiej sprawdzi się dany wariant: woda źródlana to podstawowy towarzysz zabaw, czy odrabiania lekcji, natomiast warianty smakowe sprawdzą się, gdy dzieciom przychodzi ochota na odrobinę szaleństwa - skala głupawki sięga wtedy wyżej.

Produkty z linii Głupawka z pewnością przyciągają wzrok dzieci nietypową etykietą. Przedstawiają zabawną postać wodnego bohatera, a w przypadku wariantów smakowych - także uśmiechnięte owoce wypowiadające humorystyczne hasła. Produkt dostępny jest w opakowaniach o pojemności 0,5l, sugerowana cena wynosi 1,89 zł (woda źródlana) oraz 2,39 zł (warianty ze smakiem).

 

Źródło, fot. informacja prasowa

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ