Partner serwisu
17 sierpnia 2016

Rynek napojów wzrasta. Najsilniej rośnie kategoria wody butelkowanej

Kategoria: Z życia branży

Według najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen, od stycznia do końca czerwca 2016 r. wielkość i wartość rynku napojów bezalkoholowych wzrosła o blisko 4 proc. w stosunku do roku ubiegłego[1]. Najsilniej do tego wzrostu przyczyniła się kategoria wody butelkowanej, a produkty Żywiec Zdrój stanowiły w ostatnich 6 miesiącach prawie 30 proc. wartości tego segmentu rynku[2].

 

 

Rynek napojów wzrasta. Najsilniej rośnie kategoria wody butelkowanej

 

Cała kategoria wód butelkowanych była drugą co do wartości kategorią na rynku napojów bezalkoholowych osiągając w ostatnim półroczu wzrost o 7,7 proc. Była to też kategoria charakteryzująca się najszybszym tempem wzrostu - jej wielkość urosła aż o 11,7 proc.1 Rynek napojów bezalkoholowych, w tym wody, charakteryzuje się dużą sezonowością. Do kolejnych wzrostów w drugim kwartale 2016 r. przyczyniły się wysokie temperatury powietrza, czyli łagodna zima i ciepły czerwiec.

 

- Cieszy nas, że woda butelkowana była czynnikiem, który najmocniej wpłynął na rozwój całej kategorii napojów bezalkoholowych w Polsce. Ten trend obserwujemy już od kilku lat i ma na to wpływ zarówno dobra pogoda, jak i coraz bardziej widoczna wśród Polaków świadomość zdrowotna. Częste picie wody jest jej nieodłącznym elementem – podsumowuje Inga Songin, Dyrektor ds. Marketingu i PR w firmie Żywiec Zdrój S.A. – Dla firmy Żywiec Zdrój, której misją jest zachęcanie Polaków do picia zdrowiej, jest to ogromny sukces i powód do radości – dodaje.

 

Oba segmenty w kategorii wody – czyli woda gazowana i niegazowana – pokazały wzrost na podobnym poziomie, przy czym wzrost wartościowy był szybszy niż w przypadku wielkości rynku. Wartość rynkowa wody gazowanej rosła stopniowo. W ostatnim półroczu zwiększyła się o 12,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim, a wartość segmentu wody niegazowanej urosła o 16,2 proc.2.

 

Innowacje i dzieci

Wartościowy udział Żywiec Zdrój w całej kategorii napojów bezalkoholowych wzrósł od początku roku do 8,7 proc. w stosunku omawianego okresu w roku 20151.

 

– Nie było dla nas zaskoczeniem, że do wzrostu naszych udziałów przyczyniło się portfolio wody niegazowanej, w którym znalazła się m.in. nowa linia wody kierowanej do dzieci w innowacyjnych opakowaniach z bohaterami filmu Angry Birds. Mieliśmy wiele sygnałów z rynku, że ta oferta cieszy się powodzeniem. Dzięki takim produktom rodzicom łatwiej zachęcić swoje pociechy, by piły zdrowiej – mówi Inga Songin.

 

Wody smakowe

Segment tzw. wód smakowych niegazowanych utrzymał trend wzrostowy. Flagowe produkty Żywiec Zdrój, które przyczyniły się do tego wzrostu to tegoroczne nowości: Soczysty, czyli połączenie wody niegazowanej z sokiem z owoców naturalnego pochodzenia oraz Głupawka o smaku Zwariowanej Poziomki i Wyczesanego Jabłka z linii dla dzieci w poręcznym opakowaniu z dziubkiem i humorystycznymi grafikami. Żywiec Zdrój osiągnął 49,1 proc. udziału w wartości rynkowej tego segmentu, co oznacza wzrost w stosunku do roku ubiegłego2.

 

Zdrowe nawodnienie przede wszystkim

Na wzrost poziomu konsumpcji wody wśród Polaków wpływają liczne programy edukacyjne, prowadzone im.in. przez producentów napojów. Żywiec Zdrój od lat realizuje misję właśnie poprzez edukację. Przykładowo, program Mamo, Tato, wolę wodę! prowadzony od 2009 roku i adresowany do dzieci, rodziców i nauczycieli wychowania przedszkolnego objął już milion dwieście tysięcy przedszkolaków w całej Polsce, a 36 tysięcy nauczycieli skorzystało ze specjalnie przygotowanych pakietów edukacyjnych.  Żywiec Zdrój prowadzi też ekspercki serwis Woda na Start, gdzie obok porad ekspertów ds. żywienia wyjaśnia popularne w Internecie fakty i mity dotyczące picia wody.

 

[1] Żywiec Zdrój S.A. za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (jako suma: hipermarkety, supermarkety, dyskonty, sklepy spożywcze, sklepy winno-cukiernicze) sprzedaż wartościowa i wolumenowa w okresie I-VI 2016 i I-VI 2015, Żywiec Zdrój i woda butelkowana wraz z tzw. wodą smakową w kategorii napojów bezalkoholowych                 

[2] Żywiec Zdrój S.A. za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (jako suma: hipermarkety, supermarkety, dyskonty, sklepy spożywcze, sklepy winno-cukiernicze, stacje benzynowe) sprzedaż wartościowa i wolumenowa w okresie I-VI 2016 i I-VI 2015, Żywiec Zdrój w segmencie wód smakowych niegazowanych oraz w kategorii wody butelkowanej wraz z tzw. wodą smakową

Źródło: informacja prasowa
Fot. 123rf.com

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ