Partner serwisu
16 marca 2017

Zalety napędów aluminiowych dla branży spożywczej

Kategoria: Utrzymanie ruchu

Nowoczesne reduktory powinny być wytrzymałe, kompaktowe, wysokiej sprawności, niedrogie, a przede wszystkim lekkie: Jest to zaletą, ponieważ ciężar powoduje koszty, a zwłaszcza wtedy, gdy podczas wykonywania ruchów musi przemieszczać się również sam reduktor. Dlatego w wielu zastosowaniach są stosowane stopy aluminiowe jako materiał korpusu reduktora.

Zalety napędów aluminiowych dla branży spożywczej

 

W przypadku korpusu reduktora firma NORD DRIVESYSTEMS wykorzystuje szereg zalet, które oferuje zoptymalizowany stop aluminium. Ponadto materiał korpusu posiada naturalną właściwość ochrony antykorozyjnej i nie trzeba go z reguły lakierować. Istotne jest również, że korpus z aluminium jest znacznie lepszym przewodnikiem ciepła niż korpus z żeliwa szarego. Dzięki temu są możliwe niższe temperatury robocze, które są korzystne dla wewnętrznych części reduktora i zapewniają większą trwałość.

 

 

NORD DRIVESYSTEMS oferuje również do jednostek aluminiowych zabezpieczenie antykorozyjne NSD tupH . Motoreduktory otrzymują w ten sposób gładką, bardzo twardą powierzchnię, która w przeciwieństwie do malowania jest odporna na uderzenia i zadrapania. Napędy są sprawdzone w aplikacjach o atmosferze morskiej. Poprzednio, dzięki odpowiednim testom zgodnie z normą DIN EN ISO 2409, udowodniono odporność tego systemu na powstawanie pęcherzy (ASTM D714), na korozję (ASTM D610-08) i zarysowania (ASTM D1654-08). Dodatkowo test grawelometrem zgodnie z ASTM D3170 nie wykazał utraty przyczepności lub wystąpienia odprysków. Test na mgłę solną ASTM B117-09, przeprowadzony zgodnie z normą DIN EN ISO 9227, wykazał brak korozji nawet po 2000 godzin. W wymagającej atmosferze napędy NSD tupH znacznie przekraczają żywotność zwykłych powłok lakierniczych. Ich odporność znacznie zmniejsza wymagania serwisowe i konserwacyjne ze strony klientów. Ponadto obróbka zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa procesu wytwarzania: ponieważ nie jest stosowana żadna powłoka, a jedynie utwardzana jest sama po-wierzchnia, nie występują żadne zanieczyszczenia, jak na przykład z odpryskującej farby. Nawet ciężkie uderzenia i zadrapania nie zmniejszają odporności na korozję. W przeciwieństwie do powłoki malarskiej, gdzie zarysowania mogą powodować uszkodzenia, które rozprzestrzeniają się na obszary sąsiadujące, czyniąc całe zabezpieczenie bezużytecznym. System NSD tupH jest zatwierdzony do kontaktu z żywnością, zgodnie z FDA 21 CFR 175,300. Powierzchnie zabezpieczane w taki sposób są odporne na działanie środków czyszczących w zakresie od pH 2 do pH 12. Zastosowanie NSD tupH jest możliwe dla wszystkich napędów aluminiowych – wchodzą w to 4 rodzaje przekładni, silniki o gładkiej powierzchni oraz zdecentralizowana elektronika napędowa NORD.

 

Poniżej przedstawiamy krótką charakterystykę poszczególnych produktów NORD wykonywanych z aluminium.

 

2-STOPNIOWE REDUKTORY STOŻKOWE

Nowe serie 2-stopniowych reduktorów walcowo-stożkowych o zoptymalizowanej wydajności stanowią innowacyjną konstrukcję firmy NORD ze stopu aluminiowego o dużej wytrzymałości. Dzięki zmywalnej konstrukcji nadają się zwłaszcza do zastosowań w przemyśle spożywczym. Innymi obszarami zastosowań są np. przenośniki taśmowe, mechanizmy podnoszenia i systemy magazynowe.

 

REDUKTORY ŚLIMAKOWE UNIVERSAL SI I SMI

Reduktory ślimakowe firmy NORD zapewniają wysoką gęstość mocy i są bardzo zwarte. Odznaczają się cichym przenoszeniem momentu obrotowego. Dzięki prostej budowie zajmują znacznie mniej miejsca niż inne rodzaje reduktorów. Reduktory są dostępne w wersjach SI i SMI.

 

REDUKTORY WALCOWE NORDBLOC.1

Celem rozwoju nowych reduktorów NORDBLOC.1 było stworzenie gładkiej powierzchni, na której nie mogą zbierać się ciecze i stałe substancje. Jest to zaletą w zastosowaniach, w których ważna jest czystość. Te innowacyjne i opatentowane reduktory nie mają otworów montażowych. Zwiększa to stabilność produkcji i powoduje, że powierzchnia jest gładsza. W reduktorach NORDBLOC.1 łożysko od strony napędu ma znacznie większe wymiary niż w zwykłych konstrukcjach co skutkuje ponadprzecięciętną odpornością na siły poprzeczne i osiowe. Jest to możliwe dzięki innowacyjnej konstrukcji tzw. „przesuniętego” układu łożysk.

 

 

SILNIKI Z OŻEBROWANIEM I SILNIKI O GŁADKICH POWIERZCHNIACH

Firma NORD DRIVESYSTEMS wytwarza silniki na rynek międzynarodowy z hamulcem i bez hamulca jako energooszczędne silniki indukcyjne trójfazowe. Własna produkcja silników gwarantuje, że firma NORD jest niezależna od problemów z zaopatrzeniem od poddostawców i może gwarantować krótkie czasy dostaw. Jest to decydująca zaleta dla naszych klientów. Zastosowanie energooszczędnych silników indukcyjnych trójfazowych firmy NORD o znacznie większej sprawności powoduje zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych. Silniki IE2/IE3/IE4 firmy NORD mają „rozszerzony zakres pracy”, dzięki czemu podczas projektowania napędu nie trzeba uwzględniać rezerw bezpieczeństwa lub wystarczy uwzględnić rezerwy mniejsze. Silniki IE2/IE3/IE4 mają większą sprawność, wytwarzają mniej zbędnego ciepła i mają większą trwałość niż dotychczasowe standardowe silniki EFF2.

 

 

 

Źródło, fot. NORD DRIVESYSTEMS
Artykuł sponsorowany

 

 

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ