Partner serwisu
15 maja 2017

Kolejny kwartał dynamicznego wzrostu-raport Grupy AMBRA za trzeci kwartał roku obrotowego 2016/2017

Kategoria: Z życia branży

Sprzedaż Grupy AMBRA wzrosła o 7,9% w trzecim kwartale roku obrotowego 2016/2017. Wzrost sprzedaży opierał się nie tylko na rosnącej od wielu lat kategorii win stołowych – rosła również sprzedaż głównych marek brandy: PLISKA w Polsce oraz ZAREA i MILCOV w Rumunii. Po kilku słabszych kwartałach zwiększyła się również sprzedaż CYDRU LUBELSKIEGO.

Kolejny kwartał dynamicznego wzrostu-raport Grupy AMBRA za trzeci kwartał roku obrotowego 2016/2017

Wzrostowi sprzedaży towarzyszyły korzystne zmiany w jej strukturze: najmocniej rosła sprzedaż produktów premium, czyli win stołowych sprzedawanych w sieci sklepów CENTRUM WINA oraz do gastronomii, sukces odniosła brandy PLISKA XO czy nowość – niefiltrowany CYDR LUBELSKI. Osiągnięcia rynkowe osiągnięte zostały przy niższych niż rok wcześniej kosztach marketingu. Efektem wzrostu sprzedaży i zwiększonej efektywności wydatków marketingowych był wzrost zysku brutto ze sprzedaży o 5,1 mln zł, czyli o 23,4%.

Pomimo szybkiego wzrostu sprzedaży oraz nasilającej się presji płacowej – szczególnie w Rumunii – koszty operacyjne wzrosły tylko nieznacznie, co sprawiło, że w tradycyjnie najsłabszym trzecim kwartale roku obrotowego Grupa AMBRA po raz pierwszy wypracowała zysk ze sprzedaży. Wynik operacyjny (EBIT) był natomiast o 2,3 mln zł niższy niż zysk ze sprzedaży, co wynikało z negatywnego wpływu zdarzeń jednorazowych w łącznej kwocie 2,5 mln zł.

Pomimo negatywnego wpływu zdarzeń jednorazowych Grupa AMBRA zamknęła trzy kwartały roku obrotowego 2016/2017 zyskiem netto w kwocie 21,8 mln, czyli wyższym o blisko 20% niż rok wcześniej. Jednocześnie rekordowo niski poziom 18,2 mln zł osiągnęło zadłużenie oprocentowane, co było możliwe dzięki dalszej poprawie rotacji zapasów i należności.

Dzięki dobrym wynikom sprzedaży, utrzymywaniu naszego programu wzrostu efektywności kosztowej i bardzo dobrym przepływom pieniężnym kontynuujemy zwiększanie wartości firmy dla akcjonariuszy. Pomimo negatywnego wpływu zdarzeń jednorazowych spodziewamy się utrzymania trendu wzrostu sprzedaży i zysków w całym bieżącym roku obrotowym – mówi Robert Ogór, prezes Grupy AMBRA.
 

 

 

 

Źródło i fot.: ambra.com.pl

 

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ