Partner serwisu

Co ma Polak na talerzu?

Kategoria: Analizy

Żywność funkcjonalna to dość prężnie rozwijający się segment rynku, którego produkty – dzięki temu, że oferują ważną wartość dodaną – mogą być coraz częstszym gościem codziennego menu.

Co ma Polak na talerzu?

     Polacy coraz chętniej interesują się zdrowotnymi aspektami żywienia. Poszukują przepisów kulinarnych typu fit, poznają najnowsze trendy fitness, a także coraz częściej przyglądają się produktom, które wkładają do koszyka z zakupami. Duża część tych produktów spożywczych, oprócz wartości odżywczej, zawiera dodatkowe substancje, mające na celu wzmocnienie ich właściwości zdrowotnej. Są to tak zwane produkty wzbogacone albo funkcjonalne. Należą do nich np.: soki z witaminami lub jogurty ze specjalnymi szczepami bakterii, które wspomagają pracę jelit.


O badaniu
    Coraz ważniejsza staje się percepcja i wiedza społeczeństwa dotycząca żywności funkcjonalnej. To właśnie jest tematem raportu sektorowego przygotowanego przez On Board Ecco Network we współpracy z Gemius Polska, na podstawie badania zrealizowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.
    W badaniu Żywność funkcjonalna 2012 – czyli co ma Polak na talerzu? postanowiliśmy zbadać świadomość Polaków w zakresie produktów funkcjonalnych. W badaniu zapytaliśmy nie tylko o percepcję związaną ze zdrowym trybem życia, ale sprawdziliśmy czy przy wyborze konkretnych produktów dla siebie i swojej rodziny zwracamy uwagę na ich skład i jakość? Czy wybieramy te, najlepsze jakościowo? Jak to robić, aby na naszym stole gościły produkty smaczne i zdrowe? Czy wreszcie żywność funkcjonalna jest nam w ogóle potrzebna? Raport przedstawia zagadnienie żywności funkcjonalnej od strony prawnej, żywieniowej, a także porusza aspekty bezpieczeństwa produktów spożywczych.
    Badanie zostało zrealizowane przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych przy użyciu ankiet internetowych. W badaniu GO96! – Omnibus metodą CAWI Real Time Sampling zapytano o zdanie grupę 1000 osób w wieku 15 i więcej lat. Badanie przeprowadzono w dniach 11.10 - 13.10.2011. Próbę dobrano metodą losowo-kwotową spośród użytkowników witryn internetowych, korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Dla potrzeb dopasowania wyników do reprezentatywnej struktury ogólnopolskiej zastosowano wagi analityczne obliczone na podstawie wyników referencyjnego badania telefonicznego...

Całość artykułu w pliku do pobrania.

Autor: Małgorzata Siewierska, On Board PR

Artykuł został opublikowany w magazynie "Agro Przemysł" nr 1/2012

Źródło fot.: www.sxc.hu

 

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ