Partner serwisu
31 sierpnia 2017

Polacy chcą "Przyjaciółki z Kalifornii"

Kategoria: Z życia branży

Amerykanie szacują, że tegoroczne zbiory suszonych śliwek kalifornijskich wyniosą około 105 tysięcy ton. Część ze zbiorów trafi do naszego kraju, bo Polacy coraz chętniej sięgają po te owoce.

Polacy chcą "Przyjaciółki z Kalifornii"

Żniwa w Kalifornii zaczynają się w połowie sierpnia i trwają przez 30 dni. Zbiory są zautomatyzowane - owoce są strząsane z drzew w taki sposób, by nie miały kontaktu z ziemią. W śliwkach sprawdzana jest zawartość naturalnego cukru i dopiero gdy nabiorą one odpowiedniej słodkości zaczynają się prace. Po zebraniu owoce są myte wodą źródlaną i suszone w specjalnych tunelach.

Ze Stanów Zjednoczonych do Polski

Część zbiorów trafia na polski rynek, bo Polacy coraz chętniej sięgają po suszone śliwki.

Śliwka kalifornijska cieszy się coraz większym uznaniem polskich konsumentów, którzy jak pokazują badania cenią sobie zdrowe i jakościowe produkty. W kampaniach informacyjnych staramy się pokazać wysoką jakość śliwki z Kalifornii, a także dzielimy się świeżymi pomysłami na zastosowanie tego wszechstronnego owocu w kuchni. 70 proc. badanych konsumentów deklarujących chęć zakupu suszonej śliwki, to wspaniały wynik - mówi Esther Ritson-Elliott, European Marketing Director z California Prune Board, która reprezentuje kalifornijską branżę w naszym kraju.

Badania przeprowadzone w czerwcu tego roku pokazują, że Polacy coraz chętniej spożywają suszoną śliwkę jako przekąskę. Jej zakup częściej niż raz w miesiącu deklaruje 47% badanych, a 55% zapowiada chęć spożycia częściej niż raz w tygodniu. 70% osób z kolei zdaje sobie sprawę z kalifornijskiego pochodzenia tych owoców, a 28% ankietowanych deklaruje chęć kupowania więcej suszonych śliwek w przyszłości.

"Przyjaciółka z Kalifornii"

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 900 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie.

CPB organizuje kampanię "Przyjaciółka z Kalifornii", której celem jest przybliżenie informacji na temat śliwki kalifornijskiej. Obejmie ona szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne i warsztaty kulinarne.

źródło: Informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ