Polski Internet trzyma pion
Chcąc dotrzeć do konsumentów w ramach kampanii Trzymaj Pion, Grupa Żywiec zaangażowała znanych z Internetu liderów opinii m.in. Wyrwane z Kontekstu, Nishkę czy Reżysera Życia. Dzięki ich publikacjom przekaz na temat odpowiedzialnej konsumpcji dotarł do ponad 3,5 miliona osób, a setki z nich wzięło udział w dyskusji dotyczącej właściwej postawy wobec alkoholu.
Przy okazji spotkań towarzyskich, koncertów, imprez często towarzyszy nam alkohol. Istotne jest to, żeby konsumenci potrafili go pić w sposób odpowiedzialny. Dlatego w ramach kampanii społecznej Trzymaj Pion Grupa Żywiec promuje modę na umiarkowaną konsumpcję alkoholu, jako część nowoczesnego i zrównoważonego stylu życia. Aby lepiej dotrzeć do młodych dorosłych, kampania została oparta na wnioskach z badań przeprowadzonych w grupie Millenialsów, czyli osób w wieku 18-25. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Żywiec przez Dom Badawczy Maison wynika, że ta grupa konsumentów pije alkohol nieco rzadziej i w nieco mniejszej ilości niż nieco starsze od nich pokolenia, a jednak częściej niż innym zdarzają się im ryzykowne zachowania. Jak zatem komunikować się młodymi dorosłymi, by wzmacniać wśród nich modę na odpowiedzialną konsumpcję? Wspomniane badania pokazały, że piętnowanie negatywnych postaw czy moralizowanie jest zwyczajnie nieskuteczne. W związku z tym w kampanii Trzymaj Pion firma skupiła się na pozytywnym przekazie pokazując jak wiele można zyskać zachowując mądrą postawę wobec alkoholu.
Pomogli influencerzy
Wraz z nowym pokoleniem młodych dorosłych, nastąpiła wyraźna zmiana autorytetów. Obecnie duży wpływ na młodych ludzi mają influencerzy, czyli internetowi liderzy opinii, którzy wyznaczają współczesne trendy. Z tego powodu Grupa Żywiec zaprosiła internetowych twórców, aby własnym językiem, jakim, na co dzień komunikują się ze swoją społecznością, opowiedzieli dlaczego warto mieć swoje zasady jeśli chodzi o konsumpcję alkoholu. Na początku kampanii Reżyser Życia we współpracy z Maciejem "Z Dupy" Dąbrowskim pokazali w interaktywnym filmie, że Ci, którzy potrafią oprzeć się namowom i przestrzegają swoich granic dostają więcej z każdej imprezy. Jelenie Jaja w filmie "Antykacmenka" przy pomocy superbohaterki obalili mit o tym, że alkohol zwiększa atrakcyjność w relacjach męsko-damskich. Volantification wskazał 10 powodów, dlaczego warto zachować umiar, a blogerka parentingowa Nishka przedstawiła jaką postawę wobec alkoholu powinni przyjąć rodzice nastolatków. Bille Sparrow poruszyła natomiast temat sprawdzania dowodów w punktach sprzedaży. Każdy z autorskich filmów, wpisów na blogach czy artykułów stworzonych w duchu kampanii Trzymaj Pion wywołał liczne komentarze i dyskusje.
Odpowiedzialni mają od życia więcej
Grupa Żywiec postanowiła wzmocnić przekaz kampanii wykorzystując własne wydarzenia. W tym celu zorganizowano akcję w nadwiślańskim klubie Rejs, podczas której uczestnicy zabawy udowadniali za pomocą specjalnej maszyny, że potrafią doskonale się bawić i trzymać pion. Zgodnie z głównym przekazem kampanii - odpowiedzialni imprezowicze dostają więcej, na wygranych czekały specjalne nagrody - bilety na koncert Męskiego Grania w Warszawie.
Platformą integrującą społeczność osób, które szukają wskazówek na temat picia z głową jest strona www.trzymajpion.pl, która zawiera wszystkie informacje na temat kampanii, materiały przygotowane przez wszystkich twórców - interpretujących hasła kampanii i obalających mity związane z alkoholem, a także wiele porad i wskazówek na temat tego jak imprezować, aby zachować najlepsze wspomnienia z zabawy z przyjaciółmi.
Komentarze