Partner serwisu
30 października 2017

Żywność funkcjonalna: chwilowa moda czy przyszłość całej branży spożywczej?

Kategoria: Aktualności

W Europie, w 2016 r. wartość rynku żywności funkcjonalnej sięgnęła wg KPMG 117 mld EUR, w Polsce zaś – 3,7 mld EUR[1]. Wg ekspertów Banku Zachodniego WBK ten segment sektora spożywczego, cały czas rośnie i rósł będzie, tak w kraju, jak i za granicą.

Żywność funkcjonalna: chwilowa moda czy przyszłość całej branży spożywczej?

Według badań firmy Mintel, czterech na dziesięciu respondentów w wybranych krajach europejskich (Francja, Hiszpania, Niemcy, Polska i Włochy) deklaruje gotowość, aby zmienić swój styl życia na zdrowszy. Podobny odsetek wskazuje, że regularnie sprawdza listę składników na opakowaniach produktów spożywczych. To przekłada się na wzrost zapotrzebowania na żywność i napoje pozycjonowane jako zdrowe oraz inspiruje innowacje wokół trendu ‘health and wellness’. W tym kontekście pojawiają się nowe możliwości biznesowe – zarówno dla marek działających na polskim rynku, jak i tych, które chcą wejść lub umacniać swoją pozycję za granicą.

Dla firm spożywczych produkty funkcjonalne mogą być ciekawą – bo pozwalającą generować wyższe marże – strategią rozwoju poza Polską. Z jednego z raportów firmy Nielsen[1] wynika, że konsumenci za specjalne działanie produktów wzbogaconych o konkretne wartościowe składniki są gotowi płacić więcej niż za te same produkty bez prozdrowotnego działania. Najwyższa skłonność w tym zakresie (odsetek odpowiedzi powyżej 90%) występuje w krajach rozwijających się. Jednak również w regionach mocniej „nasyconych” żywnością funkcjonalną, czyli w Europie oraz Stanach Zjednoczonych, to zjawisko jest ewidentne – wyniki sięgnęły odpowiednio 79% i 80%.

Warsztaty przybliżą temat

Biorąc pod uwagę te prognozy dla rynku żywności funkcjonalnej, BZ WBK przy wsparciu firm Mintel, Bisnode oraz KPMG organizuje spotkania na temat praktycznych aspektów, na które przedstawiciele różnych segmentów rynku spożywczego powinni zwrócić uwagę planując rozwój i eksport linii produktów funkcjonalnych. Wydarzenia „Żywność funkcjonalna: chwilowa moda czy przyszłość całej branży” odbędą się 15.11 we Wrocławiu, 16.11 w Poznaniu oraz 22.11 w Warszawie.

Spotkania „Żywność funkcjonalna: chwilowa moda czy przyszłość całej branży?” odbędą się w ramach VI. edycji ogólnopolskiego Programu Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK, stąd w agendzie jest duża sesja na temat trendów konsumenckich na ciekawych rynkach zagranicznych oraz wiążących się z nimi szans dla polskich eksporterów. – Uważamy, że produkcja linii ekologicznych lub zawierających składniki dla specyficznych grup konsumentów stwarza szanse dla wszystkich podsegmentów sektora spożywczego. Do tej pory temat był podejmowany głównie z racji wzrostu zainteresowania takimi produktami wśród polskich konsumentów. Według nas rynek wewnętrzny ma duży potencjał, ale chcemy, żeby producenci dostrzegli w tym kontekście również rynki zagraniczne – podkreśla Renata Dutkiewicz, dyrektor ds. sektora spożywczego i FMCG w Banku Zachodnim WBK. Dodatkowo, spotkania uzupełni sesja dotycząca moralności płatniczej wśród największych odbiorców polskich produktów spożywczych.

Dodatkowe informacje oraz zgłoszenia na konferencje „Żywność funkcjonalna: chwilowa moda czy przyszłość całej branży?” są przyjmowane do 6.11. br. pod adresem sektory@bzwbk.pl, w tytule maila należy wpisać „PRE - Żywność funkcjonalna”. Konferencje są bezpłatne, ale z racji ograniczonej liczby miejsc organizatorzy zastrzegają sobie możliwość selekcji uczestników.

Spotkania z kontrahentami – krótka droga do kontraktów

W VI. edycji Programu Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK przewidziane są także inne wydarzenia dla branży spożywczej:

30.10 br. - sesja networkingowa z chińskimi importerami dla producentów żywności, w tym napojów w formie webinaru,

27-29.11 br. - misja przyjazdowa hiszpańskich importerów do Poznania, podczas której swoją ofertę będą mogły zaprezentować firmy z sektora owocowo-warzywnego,

I poł. 2018 r. - wyjazdowa misja handlowa do Chin, podczas której producenci jedzenia i napojów będą mogli na żywo spotkać się z przedstawicielami chińskiego biznesu,

I kw. 2018 r. - misja przyjazdowa hiszpańskich importerów do Poznania; z hiszpańskimi dystrybutorami spotkać się będą mogli producenci mięsa.

[1] Opracowanie własne KPMG w Polsce na podstawie danych Euromonitor International

[12 https://www.nielsen.com/content/dam/nielsenglobal/eu/nielseninsights/pdfs/Nielsen%20Global%20Health%20and%20Wellness%20Report%20-%20January%202015.pdf

źródło: informacja prasowa
fot. 123rf.com
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ