Partner serwisu
08 lutego 2018

Które alkohole zyskują popularność wśród polskich konsumentów?

Kategoria: Alkohole

Jaki rodzaj alkoholu Polacy kupują w karnawale? Jakie są tendencje, co i dlaczego wybierają konsumenci? Odpowiedzi udziela Ewa Markiton, Marketing Manager Stock Polska.

Które alkohole zyskują popularność wśród polskich konsumentów?

Jaki rodzaj alkoholu Polacy kupują w karnawale? Jakich tendencji w tym okresie spodziewa się Stock Polska w tym roku?

Jesteśmy przekonani, że konsumenci w tegorocznym karnawale postawią na alkohole smakowe. W tym czasie Polacy często organizują przyjęcia i imprezy w domu. W związku z tym, konsumenci szukają takich rozwiązań i trunków, którymi samodzielnie mogą podjąć gości – ale w atrakcyjny sposób. W klimat „domówek” idealnie wpisuje się jedna z najbardziej kolorowych marek – Lubelska. Znana jest z szerokiej palety naturalnych smaków, różnych pojemności a także wielu możliwości jej serwowania – w formie shotów, drinków, jelly shots.  Z drugiej strony, dużą popularnością w tym okresie cieszą się także produkty z kategorii tzw. „brown spirits”.  Ze szczególnym uznaniem spotyka się Jim Beam, który doskonale przyjął się na rynku polskim.

Które alkohole w ostatnim roku zyskały, które straciły?

Ostatni rok potwierdza, że Polacy coraz częściej sięgają po alkohole premium. Większą uwagę skupiają na produktach jakościowych, bardziej ekskluzywnych - z górnych półek cenowych. To tzw. trend premiumizacji i wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach na trwałe zagości on w branży alkoholowej. Jednocześnie wyraźnie maleje segment tańszych alkoholi czystych. Konsumenci po prostu śmielej sięgają po marki top premium – tam, rozsądna cena jest także adekwatna do bardzo dobrej jakości produktu. Przykładem jest Amundsen – wódka czysta, która odpowiednio schłodzona odsłania swój niepowtarzalny smak. Sprzedaż tego trunku z roku na rok jest wyższa. To efekt połączenia unikalnych składników, krystalicznie czystej wody oraz powolnego procesu filtracji w temperaturze poniżej 0 o C. Ponadto duże znaczenie w tej chwili ma również opakowanie – butelka trunku Amundsen ma wyjątkowy design, gdyż do złudzenia przypomina bryłę lodu.

Jakie są tendencje, co i dlaczego wybierają konsumenci?

Obserwujemy dynamiczny rozwój segmentu alkoholi smakowych ich udział w polskim rynku spirytusowym z roku na rok jest wyższy. To kolejny trend, któremu poświęcamy więcej uwagi. W końcówce 2015 roku wprowadziliśmy na polski rynek markę Saska, która posiada aktualnie w swoim portfolio 7 smaków, w tym wprowadzone jesienią 2017 smaki Wiśnia z Nutą Rumu i Pigwa, które zdobywają coraz szersze uznanie konsumentów. Wkrótce też pojawią się kolejne.

Wśród wyróżniających się tendencji na rynku alkoholowym warto zwrócić uwagę także na design opakowań. Polacy przywiązują wagę do estetyki produktu, jego jakości wzornictwa i historii za jaką stoi dany brand. W ubiegłym roku wypuściliśmy na rynek limitowaną edycję designerskiej butelki Stock Prestige Carbon inspirowanej wyglądem włókna węglowego. Zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami i dbałością o szczegóły, doskonale podkreśliła luksusowy charakter marki, co bardzo się spodobało naszym konsumentom.

Polacy kochają również marki autentyczne – to kolejna rzecz, której nie sposób pominąć w obecnych trendach branży alkoholowej. Produkt, za którym stoi prawdziwa historia i styl przyciąga konsumenta. Takim przykładem z naszego portfolio jest. Żołądkowa Gorzka, i która czerpie wielowiekowych tradycji gorzelnictwa W Polsce. A od niedawne jest jeszcze bardziej doceniana przez konsumentów dzięki nowemu sposobu podania jakim jest Grzaniec na Żołądkowej Gorzkiej, a także Chłodni kw postaci orzeźwiającego, letniego połączenia z lemoniadą.

Czy Stock Polska planuje rozszerzyć/zmienić ofertę względem powyższych tendencji, trendów? Jakie będą to zmiany?

Stock Polska uważnie obserwuje rynek, zachowania konsumentów i ich potrzeby, dlatego w najbliższych latach z pewnością skupimy się na doskonaleniu naszej oferty alkoholi smakowych, a także oferty w segmencie premium oraz na wzornictwie opakowań.

Ewa Markiton, Marketing Manager Stock Polska

źródło: Informacja prasowa
fot. freeimages.com
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ