FM Logistic pomoże potentatowi w segmencie słodyczy w wejściu na polski rynek
Firma ETi European Food Industries S.A. powierzyła FM Logistic realizację usług magazynowych. ETi, producent czekolad, herbatników, ciastek oraz słonych przekąsek, należy do 100 największych przedsiębiorstw w Turcji z rocznymi przychodami rzędu 1,3 mld USD.Firma posiada w swojej ofercie 300 różnych produktów, które oferuje pod szyldem 45 marek. Posiada 8 fabryk zlokalizowanych w Turcji i Rumuni. Obecnie, w ramach rozszerzania działalności na kluczowych rynkach europejskich, firma debiutuje na polskim rynku.
W ramach zawartej umowy, FM Logistic przeznaczyło na potrzeby ETi powierzchnię magazynową zlokalizowaną na platformie logistycznej w Mszczonowie. W trzecim kwartale br. na potrzeby dystrybucji produktu Milk Burger udostępniony zostanie tureckiej firmie magazyn produktów świeżych FM Fresh, znajdujący się również w Mszczonowie.
- Wierzymy, że wejście na polski rynek jest jedną z najlepszych decyzji, związanych z nową strategią ekspansji ETi. W obecnej chwili Polska ma doskonałe warunki makroekonomiczne, roczna wartość rynku przekąsek przekracza 5 miliardów Euro i naszym zdaniem wciąż jest na nim miejsce na tak dużego gracza jak ETi – mówi Aleksandra Chrzanowska, General Manager ETi European Food Industries S.A. w Polsce. – Dlatego poszukiwaliśmy partnera logistycznego, który dzięki swojej rozwiniętej infrastrukturze, pozwoli nam na zbudowanie silnego systemu dystrybucji naszych produktów. Wybór padł na FM Logistic – dodaje.
Początkowo ETi zamierza zaoferować polskim konsumentom 38 produktów z 11 marek, obejmujących takie kategorie jak: czekolady, herbatniki, ciasta, wafle oraz słone przekąski. W pierwszym roku działalności w Polsce firma chce zainwestować kilka milionów euro, głównie w budowę sieci dystrybucyjnej i pozycjonowanie produktów na sklepowych półkach.
- Jest nam niezmiernie miło, że firma ETi zdecydowała się powierzyć nam realizację usług magazynowych. Wierzymy, że dzięki naszemu doświadczeniu i zaangażowaniu, ten debiut rynkowy okaże się udany – powiedział Tomasz Oczkowski, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu CE w FM Logistic. – To już kolejny nowy klient FM Logistic w Polsce w tym roku. Obserwujemy ogromne zainteresowanie polskim rynkiem wielu zagranicznych producentów i dystrybutorów. Dlatego też cały czas inwestujemy w naszą infrastrukturę: nowe platformy logistyczne i centra przeładunkowe – dodał.
Komentarze