Lavazza została jednym z głównych partnerów piątej edycji Żółtego Przewodnika Gault&Millau Polska
– Lavazza została jednym z głównych partnerów piątej edycji Żółtego Przewodnika Gault&Millau Polska. Podczas uroczystej premiery przewodnika, zorganizowanej 26 listopada br. w gdańskim Amber Expo, wręczone zostały nagrody dla najwybitniejszych polskich szefów kuchni. W objętej patronatem Lavazzy kategorii Szef Jutra nagrodę otrzymał Aleksander Baron, z warszawskiej restauracji Zoni. Kawa Lavazza, przygotowana na bazie unikatowej mieszanki ¡Tierra! Brasil, serwowana była gościom uroczystości w mobilnej kawiarni Airstream - po raz pierwszy zaprezentowanej przez markę w Polsce, przy okazji tej wyjątkowej kulinarnej gali.
Lavazza od lat towarzyszy najbardziej prestiżowym imprezom na całym świecie – tylko w tym roku były to m.in. Złote Globy, Festiwal Filmowy w Wenecji czy plebiscyt „50 najlepszych restauracji świata”. Jako najbardziej rozpoznawalna marka włoskiej kawy Lavazza stale podejmuje także współpracę z wybitnymi szefami kuchni światowej sławy, doceniając klasę ich doskonałej kuchni.
Tym razem marka zaangażowała się w jeden z najważniejszych projektów kulinarnych w Polsce. Żółty Przewodnik Gault&Millau Polska tworzy kulinarną mapę Polski - stanowi wyjątkowe kompendium wiedzy o starannie wyselekcjonowanych, najlepszych restauracjach w kraju, opisuje także i ocenia nietuzinkowe hotele oraz najlepsze regionalne produkty spożywcze. W przewodniku na rok 2019 znalazło się aż 650 restauracji, które przeszły skrupulatną weryfikację inspektorów Gault&Millau. W tym roku po raz pierwszy w przewodniku pojawiła się nowa sekcja – miejsca wyróżnione oznaczeniem POP - najlepsze coctail i wine bary, kawiarnie, cukiernie, a nawet street foody w wydaniu gourmet.
Podczas uroczystej premiery Przewodnika miała miejsce gala rozdania nagród dla najlepszych szefów kuchni w Polsce
Lavazza swoim patronatem objęła nagrodę dla Szefa Jutra, którą nagrodzony został Aleksander Baron, utalentowany szef warszawskiej restauracji Zoni. Marka zaprosiła także nagrodzonego szefa do wizyty w siedzibie firmy w Turynie, proponując m.in. wyjątkowe warsztaty kawowe, poprowadzone przez najlepszych ekspertów słynnego Centrum Treningowego Lavazzy.
Goście premiery byli także świadkami emocjonujących, kulinarnych pojedynków pomiędzy szefami kuchni, mieli również okazję spróbować opracowanych przez nich specjalnie na tę okazję potraw. Jedną ze szczególnie nowatorskich propozycji było danie przygotowane z wołowego antrykotu z wykorzystaniem kawy Lavazza.
„Premiera ‘Gault&Millau’ każdego roku należy do najważniejszych wydarzeń gastronomicznych w Polsce. Z tym większą satysfakcją ogłaszamy naszą partnerską współpracę w ramach tegorocznej edycji Żółtego Przewodnika. Jesteśmy dumni, że możemy dzielić się doświadczeniem smaku prawdziwej włoskiej kawy z najwybitniejszymi polskimi szefami kuchni i restauratorami. Naszą obecnością tutaj chcemy podkreślić, jak ważnym strategicznie rynkiem jest dla nas Polska” – mówi Marco Barbieri, dyrektor ds. marketingu Lavazzy na Polskę.
Włoska marka zadbała również o wyjątkowe doznania kawowe ponad 700 gości zgromadzonych w Amber Expo, prezentując specjalną, mobilną kawiarnię – Airstream. Stworzona by towarzyszyć marce podczas najważniejszych wydarzeń na całym świecie, podczas uroczystości w Gdańsku miała swoją zagraniczną premierę. Goście mogli skosztować nadzwyczajnych kaw serwowanych przez baristów Lavazzy, na bazie ¡Tierra! Brasil - najwyższej jakości mieszanki przeznaczonej dla sektora gastronomicznego, otrzymywanej przez połączenie najlepszych ziaren brazylijskiej arabiki z mytymi ziarnami delikatnej robusty Conillon. ¡Tierra! Brasil jest kawą średnio paloną, o nutach zapachowych czekolady, suszonych owoców i cukru trzcinowego.
Komentarze