Partner serwisu
05 grudnia 2018

Kompania Piwowarska zaoszczędziła w 2017 roku tyle prądu, ile rocznie zużywa 2300 gospodarstw domowych

Kategoria: Alkohole

Prowadzenie działalności w sposób zrównoważony, z troską o środowisko naturalne i jego zasoby, przyniosło Kompanii Piwowarskiej wyróżnienie w tegorocznej, ósmej już edycji konkursu „Ekoodpowiedzialni w biznesie”. Kapituła konkursu doceniła wprowadzane przez firmę rozwiązania pozwalające na ograniczenie zużycia energii i emisji gazów cieplarnianych. Nagroda została wręczona podczas uroczystej gali towarzyszącej 22. Kongresowi Envicon Environment.

Kompania Piwowarska zaoszczędziła w 2017 roku tyle prądu, ile rocznie zużywa 2300 gospodarstw domowych

Przedsiębiorstwa, dla których dobro środowiska jest równie ważne jak pozostałe aspekty działalności i które wprowadzają innowacyjne rozwiązania w zakresie ochrony środowiska, od kilku lat mogą ubiegać się o tytuł „Ekoodpowiedzialnych w biznesie”, przyznawany w ramach konkursu towarzyszącego jednemu z najważniejszych w Polsce wydarzeń poświęconym ekologii i zrównoważonemu rozwojowi, jakim jest Międzynarodowy Kongres Ochrony Środowiska Envicon Environment. Jego 22. edycja przyniosła Kompanii Piwowarskiej wyróżnienie za liczne działania na rzecz poprawy efektywności energetycznej. Potwierdzeniem ich skuteczności jest certyfikat, jaki KP uzyskała w ubiegłym roku za wdrożenie Systemu Zarządzania Energią zgodnego z wymaganiami normy ISO.

Energia przyjazna środowisku

Zmniejszenie zużycia energii i emisji dwutlenku węgla to jeden z kluczowych aspektów strategii CSR Kompanii Piwowarskiej.

- W naszych browarach korzystamy z coraz nowszych i przyjaznych środowisku technologii, sięgamy po energię z odnawialnych źródeł, wymieniamy sprzęt i oświetlenie na bardziej wydajne energetycznie. Dzięki takiemu kompleksowemu podejściu zaoszczędziliśmy w ubiegłym roku ilość energii elektrycznej wystarczającą do pokrycia rocznego zapotrzebowania na prąd 2300 gospodarstw domowych – mówi Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej.

W 2017 roku Kompania Piwowarska w ramach optymalizacji procesów wpływających na środowisko naturalne postawiła m.in. na zakup mniej energochłonnych urządzeń. Aż 99,8% nowo zakupionych lodówek wykorzystywanych w sklepach do chłodzenia piwa KP jest wolnych od czynnika chłodniczego HFC, czyli gazu, który przyczynia się do powstawania efektu cieplarnianego. W największym ze swoich browarów, Tyskich Browarach Książęcych, obok tradycyjnych źródeł energii firma korzysta również ze źródeł odnawialnych w postaci biogazu, którego spalanie generuje znacznie mniejsze emisje zanieczyszczeń w porównaniu do węgla kamiennego czy oleju opałowego. Dla ograniczenia zużycia energii duże znaczenie mają także pomysły pracowników. To właśnie dzięki ich sugestiom w ubiegłym roku pomieszczenia socjalne zostały wyposażone w czujniki ruchu samoistnie wyłączające światło, a w maszynach foliujących palety zamontowano przełączniki wyłączające grzałki na czas postoju linii.

Mniejsze zużycie energii to mniej dwutlenku węgla wyemitowanego do atmosfery. Dzięki sukcesywnie wprowadzanym energooszczędnym rozwiązaniom w ciągu ostatnich 5 lat Kompanii Piwowarskiej udało się zredukować emisję CO2 o ponad 18%.

Oszczędności na konto lepszej przyszłości

Kompania Piwowarska stara się minimalizować swój wpływ na środowisko nie tylko poprzez redukcję zużycia energii i emisji gazów cieplarnianych. Osiąga także znakomite wyniki w gospodarowaniu wodą. Dzięki wieloletnim wysiłkom w tym obszarze firma może pochwalić się dziś jednym z najlepszych na świecie wskaźników zużycia wody w procesie produkcji, który wynosi 2,63 hl na 1 hl piwa. W ciągu dekady Kompania Piwowarska zdołała poprawić ten wynik aż o 1 hl wody na hektolitr piwa.

Wyrazem zaangażowania firmy w działania na rzecz środowiska jest również stałe zmniejszanie ilości wytwarzanych odpadów i zwiększanie poziomu ich powtórnego wykorzystania. W 2017 r. odzyskowi, w tym recyklingowi, Kompania Piwowarska poddała aż 98% odpadów i produktów ubocznych wytwarzanych w procesie produkcji. Firma stawia też na opakowania zwrotne, bardziej ekologiczne niż te jednorazowego użytku. Obecnie opakowania zwrotne stanowią ponad połowę (53%) opakowań, w których sprzedawane jest piwo Kompanii Piwowarskiej.

Proekologiczne działania firmy idą w parze z podejmowanymi przez nią inicjatywami, które „budzą” ekologiczną świadomość konsumentów. Jedną z nich jest Strefa Eko, od lat obecna na Przystanku Woodstock - obecnie Pol’And’Rock Festival - która promuje selektywną zbiórkę odpadów. W ubiegłym roku ekologiczną odsłonę miała także prowadzona przez Kompanię Piwowarską kampania edukacyjna „Bądź mądry”, w ramach której do segregowania odpadów i tym samym dbania o środowisko zachęcali blogerzy.

źródło: informacja prasowa
fot. kp.pl
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ