Partner serwisu

Polska Rada Winiarstwa podsumowuje sezon

Kategoria: Z życia branży

Jak branża winiarska ocenia tegoroczne lato? Czy upały sprzyjały wzrostowi konsumpcji? Na te i inne pytania odpowiedzieli Członkowie Polskiej Rady Winiarstwa, czołowi polscy importerzy, producenci i dystrybutorzy win i napojów winiarskich.

Polska Rada Winiarstwa podsumowuje sezon

Upały zawsze sprzyjają konsumpcji lekkich i orzeźwiających napojów. Jednak 2013 r. można śmiało nazwać rokiem cydrów. Warwin jako pierwszy wprowadził w maju tego roku do obrotu cydr pod marką Warka Cider. – Bazując na danych sprzedażowych i ich dynamice jesteśmy przekonani, że uda nam się sprzedać w tym roku ponad 1 mln butelek cydrów i perry. Na przyszły rok nasze plany zakładają sprzedaż ponad 10 mln butelek, z czego około 40-50% powinien stanowić eksport – mówi Daniel Wiśniewski, dyrektor handlowy Proxy Warwin S.A.

Warwin, w kontekście dwóch nowych produktów wprowadzonych latem na rynek: Warki Cider i Warki Perry oraz ich sukcesu sprzedażowego, ocenia tegoroczne lato bardzo dobrze. Z powodzeniem wszedł do sieci handlowych, m.in. do Kauflanda.

 

Wina białe i różowe najpopularniejsze

Pomimo tego, że latem wino sprzedaje się nieco słabiej, firma Jantoń odnotowała około 5% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Konsumenci najczęściej sięgali po wina białe i różowe. Na sezon jesienny firma planuje wprowadzić na rynek kilka nowych produktów. Najszybciej, bo już w drugiej połowie września na sklepowych półkach będziemy mogli zobaczyć cydr firmy Jantoń.

Letni sukces firmy Vinpolu

Dla Vinpolu ten rok jest szczególnie udany w kilku kategoriach produktowych. Na szczególną uwagę zasługuje marka Totino, która (wg danych Nielsen MAT AM2013) jest marką najbardziej dynamiczną i o największym przyroście sprzedaży w kategorii win ziołowych i wermutów. – Na ten rok postawiliśmy sobie duże wyzwanie – zaskoczyć konsumentów w tej tradycyjnej kategorii. I udało się! Wprowadziliśmy serię limitowaną Totino Summer Edition – nowatorska butelka w tej kategorii produktowej pod względem wizualnym: tęczowo- owocowy sleeve. Receptura została dopracowana specjalnie na tę okazję. Premiera produktu odbyła się w pierwszy dzień wakacji  – mówi Joanna Semczuk, członek zarządu Vinpol Sp. z o.o. ds. handlu i logistyki.

W tym roku Vinpol odnotował wzrosty również w kategorii win musujących i gazowanych. – Tylko w samym lipcu osiągnęliśmy 30% wzrostu sprzedaży rok do roku – mówi Joanna Semczuk. – W ujęciu narastającym za 7 miesięcy to 9%.


***


Polska Rada Winiarstwa jest ekspertem i największa organizacją w branży winiarskiej. Zrzesza czołowych producentów, importerów i dystrybutorów win i miodów pitnych oraz innych przedsiębiorców związanych z rynkiem winiarskim w Polsce. PRW działa w ramach Stowarzyszenia Naukowo-Technicznego Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego i należy do Rady Gospodarki Żywnościowej działającej przy Ministrze Rolnictwa i Rozwoju Wsi.            


Żródło: Polska Rada Winiarstwa

fot.: sxc.hu

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ