Większa konsumpcja owoców egzotycznych w Niemczech
Jak wskazują dane, całkowita ilość spożytych w Niemczech owoców w skali roku zmalała w listopadzie 2018 r. o 9,7%. I to pomimo faktu, że ceny były o 2,4 procent mniejsze.
![Większa konsumpcja owoców egzotycznych w Niemczech Większa konsumpcja owoców egzotycznych w Niemczech](Resources/ar/60751/60876/1547796710c3d4a4.jpg)
Niemniej jednak owoce egzotyczne, w tym zwłaszcza awokado i mango, opierają się tej tendencji, a ich sprzedaż ponownie rośnie. Popyt na kiwi również się zwiększył, ale dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że konsumenci są skłonni płacić więcej.
Sprzedaż warzyw osiągnęła stabilny poziom w listopadzie 2018 r., prawdopodobnie z uwagi na to, że ceny wzrosły o 11 procent. Marchew i ogórki podrożały o 30%, papryka nawet o 60%. Mimo to zakupiono o 8% mniej marchewek, podczas gdy zapotrzebowanie na ogórki i paprykę było niewielkie.
Komentarze