Partner serwisu

Koniec kampanii

Kategoria: Z życia branży

Wraz z końcem października zakończyła się kampania pomidorowa w województwie wielkopolskim. Kapryśna pogoda – wiosenne podtopienia pól oraz wrześniowe przymrozki - sprawiła, że pomidorowe plony są w tym roku niższe niż w latach ubiegłych.

Pomimo niezbyt łaskawej aury codziennie w Pudliszkach pojawiało się dziennie 250-300 przyczep pełnych najsmaczniejszych polskich pomidorów, z których powstają uwielbiane przez Polaków sosy, keczup i koncentraty. Cena za tonę warzyw była o kilka procent wyższa niż w roku ubiegłym – zależy ona bowiem od zawartości ekstraktu w pomidorze wg skali Brix’a, a ten był w tym roku naprawdę wysoki.


- Po okresie zbiorów mamy pewność, że w przetworach Pudliszki jak zawsze znajdą się najlepsze i najsmaczniejsze polskie pomidory, mimo, że z powodu pogody była to jedna z trudniejszych kampanii – mówi Marzena Więckowska, Rzecznik Prasowy marki Pudliszki – jakość tegorocznych warzyw była wyjątkowa, stąd właśnie m.in. wyższa cena ich skupu.

Źródło: MSLGROUP

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ