Partner serwisu
15 marca 2019

Zawodowa przygoda – czas start! Warzelnia Talentów 2019

Kategoria: Alkohole

Co roku, w ramach programu Warzelnia Talentów, rekrutujemy grupę praktykantów i stażystów stanowiących przyszłe pokolenie naszych pracowników. Uruchomiliśmy niedawno rekrutację na tegoroczną edycję programu. O Warzelni Talentów, kanałach dotarcia do kandydatów oraz procesie wdrożenia opowiada Wioleta Wąsik, Kierownik Personalny ds. Rekrutacji i Rozwoju w Grupie Żywiec.

Zawodowa przygoda – czas start! Warzelnia Talentów 2019

Grupa Żywiec uruchomiła niedawno rekrutację na tegoroczną Warzelnię Talentów. Czy mogłabyś opowiedzieć w kilku zdaniach co to za program i do kogo jest skierowany?

Wiola: Warzelnia Talentów to nasz program praktyk i staży skierowany do osób, które dopiero zaczynają swoją drogę zawodową. Szukamy osób praktycznie do każdego działu firmy, dlatego wykształcenie naszych praktykantów i stażystów jest bardzo różne (od marketingu po technologię żywności). Ta różnorodność jest dla nas niezwykle cenna. Celem praktyk i staży w Grupie Żywiec jest pozyskanie i rozwój młodych talentów, poprzez ambitne zadania oraz uszytą na miarę ofertę rozwojową. Co roku zostaje z nami ponad 50% osób, które brały udział w praktykach a niektórzy wracają do nas po skończonych studiach. W dobie tak dynamicznie zmieniającego się rynku, potrzebujemy w organizacji głosu młodych pokoleń reprezentujących oczekiwania konsumentów.

Uczestnicy Warzelni Talentów mają jasne zadania do zrealizowania w czasie trwania programu. Stażyści pracują w ramach konkretnych projektów i zespołów, a praktykanci już po trzech miesiącach podsumowują swoje osiągnięcia. Co roku pytamy naszych uczestników co działa a co nie w programie i staramy się modyfikować ofertę, by jak najlepiej spełniać oczekiwania młodych osób rozpoczynających u nas swoją zawodową przygodę.

Trzy najbardziej skuteczne kanały dotarcia do kandydatów, którzy stawiają właśnie pierwsze kroki na rynku pracy to Twoim zdaniem…

Wiola: Dobre pytanie! Jako Grupa Żywiec stawiamy przede wszystkim na komunikację cyfrową, w mediach społecznościowych. Staramy się podążać za trendami i docierać do kandydatów w jak najbardziej innowacyjny sposób. Przykładem tego są vlogi, które możecie znaleźć w tegorocznych ogłoszeniach na Warzelnię Talentów. Ten format pozwolił nam przedstawić program w świeży, atrakcyjny sposób. Co więcej jako firma z tradycjami cenimy sobie też indywidualny kontakt z młodymi ludźmi. Dlatego spotykamy się z nimi na targach pracy i warsztatach, które organizujemy w całej Polsce. Dzięki temu uczestnicy spotkań mogą zobaczyć jacy jesteśmy i jaka jest atmosfera wewnątrz naszej firmy. Ostatnie warsztaty dla studentów zorganizowane w naszym warszawskim biurze skończyły się długimi rozmowami w firmowym barze. Docieramy w ten sposób do mniejszej liczby osób niż na przykład za pomocą mediów społecznościowych, ale wierzę w to, że bezpośrednie spotkanie jest jednym z lepszych doświadczeń pozwalającym poznać potencjalnego pracodawcę.

Jak wygląda początek zawodowej przygody dla osób, które dostały się na praktykę/staż? Co wyróżnia Warzelnię Talentów na tle innych tego typu programów?

Wiola: Głęboko wierzymy w to, że właściwy on-boarding i integracja wszystkich na samym początku mają dużą wartość. Dlatego dbamy o to, żeby nawet w czasie kilkumiesięcznych praktyk wszyscy mogli się zintegrować i dobrze bawić. Stażyści w trakcie pierwszych kilku dni wyjeżdżają na wspólną integrację i poznają nasze browary oraz ich historię w dość nietypowy sposób, a mianowicie grając w tzw. „grę miejską”. Wspólnie spędzają czas i szkolą się chociażby z Insights Discovery.

W ubiegłym roku praktykanci w ramach wdrożenia uczestniczyli w grze w biurze, w której podzieleni na zespoły mieli do wykonania różne zadania (np. zanucenie singla Męskiego Grania czy wypożyczenie auta służbowego). Pozwoliło im to dowiedzieć się jakie zasady i procedury obowiązują w organizacji, a także dało szansę poznania naszych pracowników w różnych działach. W trakcie wakacji praktykanci mają za zadanie zorganizować wspólny projekt, w zeszłym roku zintegrowali całą firmę wokół celu charytatywnego.  

Myślę, że to co nas wyróżnia to właśnie fakt, że umożliwiamy uczestnikom programu angażować się w dodatkowe aktywności. Dzięki temu mogą integrować się tak, jak chcą – a my tak naprawdę wspieramy ich w tych pomysłach.

Warto też wspomnieć o tym, że na pewno unikatowy jest nasz bar w Biurze Głównym, w którym po pracy często odbywają się tzw. piwne czwartki. Co więcej mamy Strefę Zero, czyli gamę piw bezalkoholowych, które możemy pić również podczas lunchu czy spotkań w pracy! To wszystko sprawia, że uczestnicy Warzelni Talentów mogą poznać jak smakuje zawodowa przygoda

źródło: grupazywiec.pl
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ