Śliwka kalifornijska rozmawia z branżą
Na początku kwietnia br. podsumowano VI edycję Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Poland. Branża śliwki suszonej z Kalifornii już drugi raz wzięła udział w wydarzeniu w roli wystawcy.

WorldFood Poland to wydarzenie branżowe w Polsce dedykowane sektorowi spożywczemu. Obecność na targach California Prune Board – organizacji zrzeszającej 800 kalifornijskich plantatorów oraz 29 firm konfekcjonujących, jest krokiem w nawiązywaniu i umacnianiu relacji biznesowych z branżą. Jest to część programu marketingowego prowadzonego w Polsce od 2014 r. Ekspozycja California Prune Board stanowiła prezentację możliwości wykorzystania suszonych śliwek w przemyśle spożywczym. Walory suszonych śliwek z Kalifornii docenili producenci wyrobów piekarniczych, zbożowych, słodyczy, sosów, mięs i nabiału.
W trakcie targów, uczestnicy mogli odwiedzić profesjonalne stoisko California Prune Board, zapoznać się z informacjami o wszechstronności kulinarnej, wartościach odżywczych i zdrowotnych suszonych śliwek kalifornijskich oraz porozmawiać z ekspertami.
Korzystne trendy
Na polskim rynku rośnie zainteresowanie zdrową żywnością wysokiej jakości. Ciekawostką wypływającą z badań przeprowadzonych na zlecenie California Prune Board w 2017 r. jest słabnące znaczenie ceny oraz rosnące znaczenie kryterium właściwości zdrowotnych produktu. Wśród badanych odnotowano wzrost wpływu kryterium zdrowotnego na zakup tego owocu z 17 proc. w 2014 do 21 proc. w 2017 roku.
„Cieszymy się, że mamy możliwość rozmawiania i słuchania firm działających w branży spożywczej w Polsce w czasie biznesowych wydarzeń. Śliwki kalifornijska są idealną odpowiedzią na rozwijające się trendy prozdrowotne, które wymuszają zmiany na rynku.
To dobry czas aby włączać produkty wysokiej jakości w swoje oferty i odpowiedzieć na obecne oczekiwania klientów. Plantatorzy suszonej śliwki z Kalifornii wsłuchują się w potrzeby konsumentów, dlatego nieustannie inwestują w badania oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne, aby oferować najlepszy produkt.” – podsumowuje Esther Ritson-Elliott, Director of International Marketing and Communications, California Prune Board.
Komentarze