Partner serwisu
29 kwietnia 2019

Sieć Kaufland rezygnuje z plastikowych butelek

Kategoria: Aktualności

Kaufland nieustannie podejmuje działania mające na celu ograniczenie zużycia i produkcji opakowań z tworzywa sztucznego. Sieć zrezygnowała z butelkowej wody mineralnej w swojej centrali, przechodząc na korzystanie z dystrybutorów filtrujących wodę, dzięki czemu będzie zużywać rocznie około 90 tysięcy plastikowych butelek mniej.

Sieć Kaufland rezygnuje z plastikowych butelek

Dystrybutory filtrujące wodę kranową zastąpiły we wrocławskiej centrali sieci Kaufland butelkową wodę oraz dystrybutory plastikowe. Woda w półlitrowych butelkach była wykorzystywana między innymi podczas różnorodnych spotkań organizowanych w siedzibie. Dziennie zużywano około 360 butelek wody. Szacuje się, że wprowadzone rozwiązanie pozwoli więc uniknąć zużycia około 90 tysięcy plastikowych butelek rocznie.

Mamy pełną świadomość, jak wielka odpowiedzialność w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i dbania o środowisko spoczywa na tak dużej organizacji jaką jest Kaufland. Wierzymy, że każde kolejne działanie, zgodne z naszą strategią CSR, robi różnicę. Rozwiązania prośrodowiskowe to w dużym stopniu zbiór na pozór drobnych, codziennych działań, lecz gdy spojrzymy przez pryzmat skali działalności potrafią one przynieść zaskakujące rezultaty. W naszej sieci zwracamy na to uwagę i podejmujemy wspólny wysiłek, aby działać na rzecz otoczenia, w którym żyjemy – mówi Justyna Przybylska, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci Kaufland.

Rezygnacja z butelkowej wody jest jednym z działań składających się na strategię Kauflandu w zakresie plastiku. Do 2025 roku w marketach sieci zużycie tworzywa sztucznego zostanie zredukowane przynajmniej o 20 proc. Do tego czasu planuje się, że wszystkie opakowania marek własnych będzie można poddać recyklingowi. To z kolei wpisuje się w szerszą strategię CSR sieci Kaufland oraz przyświecającą jej ideę „Działanie robi różnicę”, w ramach której sieć podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów, jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.

źródło: Informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ