Partner serwisu
04 czerwca 2019

Brokreacja rusza ze zbiórką kapitału na budowę własnego browaru

Kategoria: Alkohole

Spółka Browar Brokreacja uruchomiła właśnie akcję crowdfundingową, w której zbiera środki na budowę własnego zakładu produkcyjnego. Celem jest zebranie kapitału w wysokości 4,2 mln zł. Browar oddaje inwestorom 125 000 akcji o wartości 33,6 zł każda.

Brokreacja rusza ze zbiórką kapitału na budowę własnego browaru

Brokreacja to uznany browar wśród miłośników piwa rzemieślniczego nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Założona w Krakowie w 2015 r. przez Mateusza Górskiego i Filipa Kuźniarza firma przez cztery lata działalności zdobyła liczne medale i wyróżnienia na konkursach branżowych, z czego za najważniejszy należy uznać tytuł najlepszego młodego browaru w Polsce oraz jednego z 10 najlepszych debiutantów na świecie (z grona ponad 6500 podmiotów) za 2016 r.

- Doszliśmy do takiego etapu w naszym rozwoju, w którym zdecydowaliśmy się na budowę własnego browaru - tłumaczy Mateusz Górski, prezes zarządu Browar Brokreacja S.A. - Zdobyte doświadczenie, szeroka sieć sprzedażowa oraz zespół składający się ze specjalistów - to główne argumenty, dla których warto w nas zainwestować.

Brokreacja należy do czołówki polskich browarów rzemieślniczych zarówno jeśli chodzi o ocenę jakości ich produktów, jak i wielkość produkcji oraz sprzedaży. W 2018 r. firma wypuściła na rynek 3 tys. hl piwa oraz osiągnęła obrót blisko 3,3 mln zł. Browar może pochwalić się szeroką siecią dystrybucji, obejmującą specjalistyczne sklepy i puby, hurtownie specjalistyczne, duże sieci handlowe (w tym m.in. Tesco, Carrefour czy Auchan), a także klientów zagranicznych. Brokreacja sprzedaje także swoje produkty we własnych punktach gastronomicznych w Krakowie i już teraz planuje poszerzenie tej sieci.

Browar wyróżnia stałe portfolio, co nie jest standardem w polskim piwowarstwie rzemieślniczym. - Dzięki naszym doświadczeniom we wcześniejszej pracy wiedzieliśmy, że warto iść pod prąd. Gdy wszyscy produkowali wyłącznie nowości, my skupiliśmy się na tym, by naszym Klientom zaoferować stały asortyment. Ta droga okazała się jednym z kluczy do naszego sukcesu - podkreśla Mateusz Górski.

Brokreacja znana jest także z produkcji piw leżakowanych w drewnianych beczkach po innych alkoholach. W tej chwili “Program Barrel Aged” jest wart już ponad 0,5 mln zł, a w 2018 r. firma wypuściła najwięcej tego typu piw wśród polskich browarów.

BROWAR BROKREACJA S.A., CZYLI NOWOCZESNY ZAKŁAD W WYJĄTKOWYM MIEJSCU

Do tej pory Brokreacja funkcjonowała jako browar kontraktowy, wynajmując moce produkcyjne w zakładach produkcyjnych w Szczyrzycu (Gryf i Marysia). Budowa własnego browaru pozwoli na dalszy rozwój, oparty na zwiększeniu produkcji oraz obniżeniu jej kosztów.

Nie bez znaczenia jest też wybór sprzętu. Brokreacja chce stworzyć zakład klasy światowej, legitymujący się najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. Funkcjonalna czteronaczyniowa warzelnia o wybiciu 30 hl, szereg tanków o wielkości 15, 30, 60 i 90 hl to serce zakładu, który początkowo będzie produkował 8 tys. hl piwa rocznie, z możliwością rozbudowy do 30 tys. hl. Równie istotne będą takie rozwiązania, jak pasteryzator przepływowy, linie do butelkowania i puszkowania, osobna linia do piw kwaśnych i dzikich, własne laboratorium z propagacją drożdży oraz tzw. coolship, czyli narzędzie do izolowania drobnoustrojów z powietrza, pozwalające na eksperymenty z fermentacją.

- Planowany przez nas zakład jest odpowiedzią na potrzeby rynku: zarówno browarów, jak i konsumentów - argumentuje Mateusz Górski. - Przygotowujemy browar, w którym zagwarantujemy najwyższą możliwą jakość produkcji. Część mocy produkcyjnych chcemy oddać zaprzyjaźnionym z nami browarom, które szukają odpowiedniego miejsca do warzenia najlepszych piw.

Browar Brokreacji zostanie ulokowany w miejscowości Zator. Wybór nie jest przypadkowy. To prężnie rozwijająca się okolica, w bliskiej odległości od Oświęcimia i Wadowic. Dojazd z Krakowa i aglomeracji Śląskiej, dzięki autostradzie A4 oraz otwieranej wkrótce linii kolejowej, nie przekroczy 50 minut.

Co więcej, już teraz do Zatoru przyjeżdżają liczni turyści. W zeszłym roku było to 2 mln, a ta liczba zwiększy się w najbliższych latach do 4 mln! To efekt obecności Energylandii, największego parku rozrywki w tej części Europy oraz Zatorlandu - edukacyjnego parku dla całej rodziny. Brokreacja chce skorzystać na tym położeniu i ugościć turystów w restauracji, którą wybuduje przy browarze. Dodatkowo na miejscu będzie można wypić piwo browaru i kupić na wynos butelki oraz gadżety.

Cała inwestycja jest szacowana na ok. 7-8 mln zł. Zdobyte w akcji crowdfundingowej środki będą stanowiły wkład własny pod budowę hali i leasing sprzętu.

Browar Brokreacja S.A. zamierza wypłacać dywidendę swoim udziałowcom. Dla osób, które wezmą udział w crowdfunding przewidziane są także dodatkowe nagrody. Szczegóły znajdują się na stronie: http://bit.ly/BroCrowdMedia

źródło: Informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ