Partner serwisu
11 czerwca 2019

Raport Zrównoważonego Rozwoju Carlsberg Polska za 2018 r.

Kategoria: Alkohole

Kultura ZERO wypadków

Ochrona życia i zdrowia pracowników jest podstawową wartością firmy Carlsberg. Wyznajemy zasadę, że jedynie dzięki połączeniu aktywności liderów, spójnej i konsekwentnej edukacji oraz procedur bezpieczeństwa można budować kulturę zera wypadków. Browary Carlsberg Polska posiadają certyfikowany System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy OHSAS 18001. W drugim półroczu 2018 r. pracownicy mogli zgłaszać własne pomysły na rozwiązania i usprawnienia z zakresu BHP (Kaizeny). Jednym z rozwiązań, które służą podnoszeniu bezpieczeństwa jest program 5 ZŁOTYCH ZASAD. Opracowano go na podstawie praktyki branżowej. Skupia się on na określonych obszarach zagrożeń dla pracowników wynikających z nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa. Dzięki wdrażanym działaniom udało się osiągnąć długoterminowy trend ograniczania liczby wypadków z udziałem pracowników skutkujących zwolnieniem lekarskim. W 2018 r. spadła ona o 18% w porównaniu do 2017, a największym osiągnięciem w tym okresie jest zmniejszenie wypadków w obszarze sprzedaży o 37 proc.

ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu

Działania Carlsberga na rzecz podnoszenia świadomości i budowania kultury odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu prowadzone są wielotorowo. 100 proc. piw alkoholowych Carlsberg Polska jest opatrzonych symbolami odpowiedzialnościowymi, które przestrzegają konsumentów przed jazdą po spożyciu alkoholu, piciu w ciąży lub przez nieletnich. Od 3 lat prowadzona jest także kampania społeczna pod hasłem „Trzeźwo myślę”. Dzięki aktywnościom z influencerami w mediach społecznościowych, kampanii displayowej na ekranach w placówkach medycznych LuxMed i Medicover w Polsce, wydarzeniom w wybranych pubach w Warszawie oraz działaniom komunikacyjnym w mediach w 2018 r. kampania dotarła do ponad 6 milionów osób. Carlsberg Polska daje swoim konsumentom także możliwość wyboru, oferując bezalkoholowe warianty piwa. W 2018 r. firma wprowadziła na rynek bezalkoholowe piwo o właściwościach izotonicznych – Birell, a także okocimski Radler Wiśnia z pigwą 0,0%. Ważnym aspektem celu ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu są także działania skierowane do pracowników. Jednym z nich jest instalacja AlkoStopów w samochodach służbowych dla wzmocnienia bezpieczeństwa pracowników i na drogach.

Warzymy dla lepszego dziś i jutra

Zrównoważony rozwój to także długofalowa współpraca z interesariuszami. Ważną grupą dla Carlsberg Polska są społeczności lokalne w sąsiedztwie browarów firmy. Chcąc wspierać ich rozwój, Carlsberg Polska prowadzi od 2014 roku m.in. program „InicJaTyWy”. W jego ramach pracownicy-wolontariusze firmy otrzymywali granty na realizację projektów, mających na celu poprawę warunków życia mieszkańców Brzeska, Sierpca, Szczecina i okolic. Działania obejmują rewitalizację terenów zielonych, tworzenie miejsc sprzyjających aktywnemu wypoczynkowi oraz edukację dot. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. W 2018 r. podczas V edycji programu 80 wolontariuszy zrealizowało 12 projektów na rzecz lokalnych społeczności, przepracowując 1328 godzin.

Raport Zrównoważonego Rozwoju Carlsberg Polska jest dostępny na stronie www.carlsbergpolska.pl w zakładce Zrównoważony Rozwój, tu pod linkiem

Wsparcie merytoryczne przy opracowywaniu raportu zapewniła firma SUSTAINERS.

źródło: Informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ