Partner serwisu
01 lipca 2019

Jak rozwiązać problem żywienia w dużej firmie?

Kategoria: Aktualności

Aplikacja do zamawiania posiłków

Aplikacja SmartLunch umożliwia samodzielne i proste zamawianie posiłków zarówno przez każdego pracownika, jak i osobę odpowiedzialną za zbieranie i składanie zamówień. Daje też pełny wgląd w historię zamówień, co pozwala na bieżąco kontrolować wszystkie zamówienia. Umożliwia też anonimową ocenę i skomentowanie każdej zamówionej potrawy, dzięki temu kucharze wiedzą, które dania cieszą się największą popularnością i wiedzą jak dostosować menu. Aplikację można obsługiwać za pomocą urządzeń mobilnych, strony internetowej lub specjalnie do tego przygotowanych SmartBoxów, czyli montowanych w większych zakładach interaktywnych kiosków wyposażonych w panel dotykowy.

Korzyści płynące ze współpracy z firmą SmartLunch

Oto zbiorcze zestawienie korzyści wynikających z korzystania z usług SmartLunch:

  • Dostęp do zróżnicowanych pełnowartościowych posiłków 
  • Szeroki wybór dań. 
  • Możliwość zamawiania posiłków z różnych restauracji. 
  • Ciepłe posiłki dla pracowników
  • Możliwość zamawiania posiłków na osobne konto, np. oddzielna faktura dla gości.
  • Oszczędność czasu i wygoda.
  • Polepszenie wizerunku pracodawcy.
  • Wzrost poziomu zadowolenia pracowników.
  • Automatyczne rozliczanie w księgowości i dziale kadr.
  • Płatność tylko za realnie wykorzystany benefit, pracodawca oszczędza gdy pracownika nie ma w pracy. 
  • Przejrzyste raporty, proste rozliczenia i możliwość zaimportowania tych dokumentów do systemu kadrowo-płacowego.
  • Oszczędność— możliwość skorzystania z ulg ZUS na dofinansowanie posiłków dla pracowników.

Automaty z przekąskami

Opcja minimum, pozwalająca serwować głównie zimne i ciepłe napoje oraz przekąski, w tym także kanapki lub nawet sałatki. Wynajmując taką maszynę (lub kilka, co będzie bardziej prawdopodobne w przypadku dużej firmy), można wybrać rodzaj zaopatrzenia i zlecić jego codzienne uzupełnianie zewnętrznemu wykonawcy. Jest to więc źródło małych posiłków na zimno, mogących zaradzić niewielkiemu głodowi. Co prawda można też trafić na automaty oferujące przygotowane wcześniej ciepłe dania lub podgrzewane półprodukty, jednak ich jakość niekoniecznie pokrywa się z oczekiwaniami użytkowników.

Minusem będzie tutaj też ograniczone ilościowo zaopatrzenie — pojemność jest z góry określona, a uzupełnienie zapasów ma miejsce tylko raz dziennie. Prawdopodobne jest więc, że czegoś może zabraknąć. Z drugiej jednak strony, zamawianie przesadnej ilości produktów o krótkim terminie ważności może przynieść zupełnie zbędne straty, gdy nie znajdą się na nie chętni. Niewątpliwą zaletą tych maszyn jest wygoda użytkowania i łatwość obsługi. Poza tym dają dostęp do swej zawartości o każdej porze, co jest bardzo pomocne w sytuacjach awaryjnych lub gdy potrzebne jest coś słodkiego do umilenia czasu. Zasadniczo jednak lepiej traktować je jako uzupełnienie innych opcji niż jedyne źródło posiłków.

Jedzenie z dowozem lub catering

To rozwiązanie sprawdzi się w przypadku firm, które dysponują stołówką (albo środkami na nią) lub innym pomieszczeniem, pozwalającym pracownikom na zjedzenie posiłku we właściwych warunkach. Znalezienie ofert cateringowych nie powinno sprawiać problemu — usługi tego typu świadczy naprawdę wiele lokali gastronomicznych czy wyspecjalizowanych firm. Na tym etapie jedyną trudność może sprawiać jedynie decyzja, z której oferty skorzystać.  Zasadniczo firmy cateringowe oczekują zbiorczych zamówień na posiłki dostarczane danego dnia. Wiąże się to z koniecznością wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za zbieranie zamówień od zainteresowanych tym rodzajem żywienia pracowników, segregowanie ich i przekazywanie firmie cateringowej. Można to sobie oczywiście ułatwić, decydując się na narzucane z góry dania dnia i proste zliczenie chętnych. Wpłynie to jednak na niższy poziom zadowolenia pracowników, wynikający z braku opcji. Kolejna trudność pojawia się przy rozliczaniu z zamówionych posiłków. Firmy cateringowe wystawiają faktury zbiorcze (zależnie od ustaleń, może to być zarówno z danego dnia, jak i dłuższego okresu, np. z całego miesiąca), a rozliczeń z poszczególnymi pracownikami trzeba przypilnować samodzielnie. Będzie to wymagało prowadzenia skrupulatnych notatek z bieżących zamówień i skutecznego ściągania zobowiązań. Punktualność dostawy strawy jest w pełni zależna od odpowiednio wczesnego złożenia zamówienia i wyraźnego poinformowania o tym dostawcy.

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ