Kalifornijskie żniwa trwają!
Dostojne sady kalifornijskiej śliwy zamieniły się prawdopodobnie w najbardziej ożywione miejsce Północnej Kalifornii. Trwają śliwkowe żniwa w USA. Cały świat oczekuje na świeżą dostawę suszonych śliwek wysokiej jakości. Obecnie Kalifornia jest największym globalnym producentem suszonej śliwki, który zaopatruje 40 proc. światowych rynków.
Zielone światło
Shakery, czyli maszyny służące do zautomatyzowanego zbioru śliwek, wjechały do bujnych sadów dolin Sacramento i San Joaquin. Zielone światło do zbioru dają refraktometry – urządzenia, dzięki którym sadownicy mogą mierzyć poziom naturalnych cukrów w owocach. Poziom słodyczy owoców jest kluczowy – musi być odpowiednio wysoki, między innymi dzięki temu suszone śliwki z Kalifornii są znane ze swojej powtarzalnej wysokiej jakości, mięsistości i naturalnego smaku, którego nie sposób porównać z innymi owocami.
Jak mówi Joe Turkovich, sadownik z Kalifornii i przewodniczący organizacji branżowej California Prune Board – W tym roku jesteśmy na dobrej drodze do świetnych plonów, owoce charakteryzują się wyjątkową jakością, z której znana jest Kalifornia. Sadownicy zmniejszyli obciążenie owocami drzew, aby uzyskać większe rozmiary podczas zbiorów. Ponadto cierpliwie czekaliśmy, aż owoc osiągnie odpowiednią dojrzałość do zbioru. Jest to kolejny kluczowy element pozwalający osiągnąć charakterystyczny smak i słodycz, za które tak cenione są śliwki kalifornijskie.
W nowej odsłonie
Tegoroczne zbiory są wyjątkowe, ponieważ zbiegają się w czasie z prezentacją nowej identyfikacji wizualnej marki śliwek kalifornijskich, pod którą działa cała kalifornijska branża. Nową identyfikację zaprezentowano wiosną tego roku. W ramach procesu rozwoju marki California Prune Board przeprowadziła badanie wśród konsumentów śliwek suszonych w USA. Wyniki pokazały, że korzyści zdrowotne dla przewodu pokarmowego i smak są głównymi czynnikami napędzającymi zakup i konsumpcję tych owoców. Nowa marka wyrażona przez logo „California Prunes” zbudowana jest na czterech kluczowych „filarach” - wysokiej jakości śliwek kalifornijskich, niepowtarzalnym smaku, zaskakującej wszechstronności i coraz większej roli w zdrowym stylu życia. Logo branży śliwek kalifornijskich i hasło „Prunes. For Life” oznaczają, że śliwki kalifornijskie są dobre na każdym etapie życia. Filary marki podkreślają źródło pochodzenia owocu, jednocześnie pozycjonując śliwki suszone z Kalifornii jako codzienny wybór żywności dla każdej grupy wiekowej.
Jak dodaje Donn Zea, Executive Director, California Prune Board – Nasze badania sugerują, że konsumenci suszonych śliwek cechują się pozytywnym nastawieniem, ciesząc się życiem i chwilą na różne sposoby, bez względu na pokolenie – od millenialsów do pokolenia babyboomers. Dlatego nasze programy marketingowe wyróżniają śliwki kalifornijskie tak, aby inspirować konsumentów do cieszenia się tym owocem zarówno dzisiaj jak i każdego dnia.
Zakończenie zbiorów spodziewane jest ok. drugiej połowy września br.
Komentarze