Partner serwisu
19 września 2019

Kolejna odsłona projektu „Kulinarnie Mocni” przed nami!

Kategoria: Aktualności

Rusza 5. edycja programu edukacyjnego „Kulinarnie Mocni” – wspólnej inicjatywy firmy McCormick – właściciela marki Kamis oraz Federacji Polskich Banków Żywności, które od 2015 roku dzielą się wiedzą jak przygotowywać zdrowe oraz pełne smaku posiłki, bazując na podstawowych składnikach i przyprawach. Tym razem organizatorzy postanowili skupić się również na problemie marnowania żywności.

Kolejna odsłona projektu „Kulinarnie Mocni” przed nami!

Polacy wciąż kupują za dużo

Tylko 4. na 10. Polaków robi przemyślane zakupy spożywcze – przed wyjściem do sklepu sprawdza zawartość lodówki i szafek kuchennych oraz przygotowuje listę potrzebnych artykułów. Dodatkowo ponad połowie z nas zdarza się dorzucać do sklepowego koszyka produkty, których nie planowaliśmy kupować[1].

Powyższe dane możemy znaleźć w najnowszym badaniu projektu PROM, którego liderem jest Federacja Polskich Banków Żywności. Przebadano różnorodne zachowania konsumenckie Polaków – od etapu przygotowań do zakupów spożywczych, aż do momentu podejmowania decyzji przy sklepowej półce. Wyniki badań Federacji Polskich Banków Żywności pokazują, że wciąż jest wiele do zrobienia w temacie niemarnowania jedzenia. Po to właśnie tworzymy programy takie jak inicjatywa „Kulinarnie Mocni”, podczas której, już po raz piąty, będziemy edukować jak mądrze zarządzać żywnością – komentuje wyniki badania Iwona German, Dyrektor Marketingu McCormick Polska S.A.

Małe zmiany, duże znaczenie

Cel jest prosty – marnować mniej. Na tym skupia się 5. odsłona projektu „Kulinarnie Mocni”, inicjatywy, która od 2015 roku konsekwentnie przekazuje wiedzę o zdrowym i kreatywnym gotowaniu. Do tej pory zorganizowano już 1700 warsztatów dla ponad 24 000 osób z całej Polski. Wkrótce rusza kolejna odsłona programu.

Każdego roku wspólnie z firmą McCormick staramy się dostarczyć trenerom nowych inspiracji, które później wykorzystują podczas warsztatów kulinarnych z beneficjentami naszej pomocy żywnościowej. Dzięki temu w przyjemny i praktyczny sposób szerzymy wiedzę o niemarnowaniu – dodaje Dorota Jezierska, wiceprezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Współpraca Banków Żywności i marki Kamis to niestandardowe połączenie sił firmy z organizacją pozarządową. W projekt od lat zaangażowani są wolontariusze – pracownicy McCormick – oraz edukatorzy z Banków Żywności – eksperci ds. żywienia. Jedni dzielą się wiedzą na temat ziół i przypraw, drudzy sposobami jak rozsądnie dysponować zasobami domowej spiżarni. Łączy ich kulinarna pasja i szacunek do jedzenia.

Organizatorzy warsztatów wspólnie uczą jak przyrządzać dania zdrowe, odpowiednio zbilansowane, z użyciem odpowiednich kompozycji ziół i przypraw. Udowadniają, że smaczne gotowanie może opierać się na sprytnym połączeniu kilku składników, a nie zasobności naszego portfela. Kiedy dodać do tego kreatywność i otwartość na eksperymenty, otrzymamy przepis uniwersalny, z którym codzienne gotowanie może przerodzić się w pasję w duchu zero waste.

Akcja edukacyjna obejmie swym zasięgiem kilkadziesiąt miast. Projekt rozpoczyna się warsztatami dla edukatorów z Banków Żywności, które poprowadzi Maciej Wawryniuk – Szef Kuchni marki Kamis.

Więcej informacji o akcji: www.kulinarniemocni.pl

[1] Źródło: dane z projektu PROM. Lider: Federacja Polskich Banków Żywności. Autorzy badania: dr inż. Marzena Tomaszewska, dr inż. Beata Bilska, prof. dr hab. Danuta Kołożyn-Krajewska, SGGW.

źródło: informacja prasowa
Tagi: Kamis
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ