Partner serwisu
21 kwietnia 2020

Kompania Piwowarska ponownie w największym w Polsce przeglądzie działań CSR, czyli w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki"

Kategoria: Alkohole

Raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu to coroczne podsumowanie najlepszych praktyk firm. W jego 18. edycji za rok 2019 przedstawiono ok. 1700 praktyk z 214 firm. W tegorocznej publikacji wyróżniono 13 dobrych praktyk Kompanii Piwowarskiej w obszarach: praca, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie i zaangażowanie społeczne.

Kompania Piwowarska ponownie w największym w Polsce przeglądzie działań CSR, czyli w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki"

Forum Odpowiedzialnego Biznesu spośród 321 przykładów działań zgłoszonych przez firmy dostrzegło praktyki Kompanii Piwowarskiej z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego, ochrony środowiska, wolontariatu pracowniczego i zaangażowania społecznego, odpowiedzialnego biznesu, czy przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu.


W 18. edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki" zwrócono uwagę na 3 projekty związane z troską o środowisko tj. na program wspierający wolontariat pracowników na rzecz Białowieskiego Parku Narodowego; na otwarcie skupu butelek w Poznaniu pod patronatem marki Lech Premium; oraz na współpracę z Innogy, dzięki której 3 browary Kompanii Piwowarskiej (Tyskie Browary Książęce w Tychach, Browar Dojlidy w Białymstoku i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu) korzystają z energii elektrycznej produkowanej przez farmę wiatrową innogy Nowy Staw. Zauważono również projekty związane z prowadzeniem odpowiedzialnie biznesu, do których należy kampania edukacyjna FASOFF, realizowana przy współpracy z fundacją „Dom w Łodzi”, której celem było uświadomienie szkodliwości spożywania alkoholu przez kobiety w okresie ciąży. Z obszaru wolontariatu wyróżniono działania pracowników Kompanii Piwowarskiej na rzecz Hospicjum Palium oraz program Postaw na Ruch – promujący aktywne i zdrowe podejście do życia oraz wspierający organizacje społeczne. Doceniono również zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej – w tym obszarze wymieniono współpracę z podmiotami ekonomii społecznej, w których  Kompania Piwowarska, np.  zamawia  szycie toreb ze swoich banerów.  .


– Dla Kompanii Piwowarskiej „dobre praktyki” to nie samo hasło, tylko realne działania w wielu obszarach naszej codzienności – widzimy wokół potrzeby, robimy plan i po prostu działamy. Dlatego cieszy nas fakt, że nasze dokonania widać i są doceniane. W tej edycji raportu największą popularnością cieszyły się dobre praktyki wokół środowiska naturalnego, i to jest bardzo budujące, że coraz więcej firm myśli odpowiedzialnie o naszej planecie – podsumowuje Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.


Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” jest najważniejszą cykliczną publikacją Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawaną od 2002 roku. Zawierają się w nim aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR oraz podsumowanie najważniejszych kwestii związanych z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce.


***

 

źródło: informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ