Sprzedaż Żywca w 2013 wzrosła
– Do pozytywnych trendów należy zaliczyć wzrost sprzedaży w 2013 roku naszej flagowej marki Żywiec – powiedział Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec S.A. Firma zanotowała również wzrost eksportu o ponad 15%.
Sprzedaż piwa i rynek
Spadek nastrojów konsumenckich w Polsce spowodował, że w 2013 r. konsumenci częściej sięgali po piwa tańsze. Jednocześnie w sprzedaży piwa stale wzrastało znaczenie kanału handlu nowoczesnego, w tym dyskontów. Choć nie ma jeszcze ostatecznych danych jeśli chodzi o sprzedaż branży piwnej w 2013 r., należy jednak szacować, że po wzroście o prawie 5 p.p. w 2012 r., w którym Polacy skonsumowali 37,9 mln hektolitrów piwa, polski rynek w 2013 r. zanotował spadek.
W ubiegłym roku Grupa Żywiec sprzedała ponad 11 mln hl piwa. W 2013 r. skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów wyniosły 3 503 mln zł, a skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej 273 mln zł.
Pomimo spadkowego trendu na polskim rynku piwa, sprzedaż Żywca w 2013 r. wzrosła o 4%, a Żywca Portera o 7% Aż dwucyfrowo zwiększyła się sprzedaż piwa z guaranną Desperados Red. Rosnącą popularnością cieszyły się również piwa specjalne dystrybuowane przez Grupę Żywiec, m.in. Paulaner i Guinness.
Eksport
2013 to kolejny rok z rzędu, w którym Grupa Żywiec zanotowała wzrost eksportu, tym razem o ponad 15%. Kraje, do których Grupa Żywiec eksportuje najwięcej piwa pod względem wielkości sprzedaży to Wielka Brytania, Niemcy, Stany Zjednoczone, Kanada, Irlandia.
Nowości rynkowe
Co roku firma stara się wprowadzać kolejne nowości do swojego portfolio. W 2013 r. był to nowy wariant Warki Radler o smaku jabłkowym. Po sukcesie cytrynowego wariantu wprowadzonego w 2012 r. Dodatkowo sprzedaż Warki Radler Cytryna w 2013 r. wzrosła o 14% w porównaniu z rokiem poprzednim. Miksy piwa, w tym głównie dwie odmiany Warki Radler, stały się niekwestionowanym przebojem 2013 r. i obecnie stanowią 2% całego rynku piwa.
Źródło: Grupa Żywiec S.A.