Partner serwisu

Zimno źle, upalnie też nie za dobrze

Kategoria: Alkohole

W mijającym roku pogoda nie rozpieszczała Kompanii Piwowarskiej i pozostałych producentów piwa. Negatywnie na popyt wpłynęły najpierw długa zima i wyjątkowo zimna wiosna, a później rekordowe letnie upały, które paradoksalnie spowodowały, że konsumenci chętniej sięgali po wodę i inne napoje bezalkoholowe.

Zimno źle, upalnie też nie za dobrze

Kapryśna aura dla produktu tak wrażliwego na warunki pogodowe   jakim jest piwo   miała ogromne znaczenie. Dlatego też podczas gdy w pierwszym kwartale sprzedaż produktów Kompanii Piwowarskiej rosła dzięki temu, że hurtownicy budowali zapasy przed podwyżką cen w marcu, kolejne miesiące były już mniej pomyślne, a drugi kwartał 2013 okazał się okresem spadków sprzedaży. Negatywny wpływ na sprzedaż w tym roku miało także pogorszenie się nastrojów konsumenckich.
 

Fot.: Kompania Piwowarska

 

 

Cały artykuł – w numerze 4/2013 magazynu "Agro Przemysł" zamów prenumeratę (papierową bądź elektroniczną)

 Jak zamówić prenumeratę czasopisma drukowaną/elektroniczną
 

 

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ