Zimno źle, upalnie też nie za dobrze
W mijającym roku pogoda nie rozpieszczała Kompanii Piwowarskiej i pozostałych producentów piwa. Negatywnie na popyt wpłynęły najpierw długa zima i wyjątkowo zimna wiosna, a później rekordowe letnie upały, które paradoksalnie spowodowały, że konsumenci chętniej sięgali po wodę i inne napoje bezalkoholowe.

Kapryśna aura dla produktu tak wrażliwego na warunki pogodowe jakim jest piwo miała ogromne znaczenie. Dlatego też podczas gdy w pierwszym kwartale sprzedaż produktów Kompanii Piwowarskiej rosła dzięki temu, że hurtownicy budowali zapasy przed podwyżką cen w marcu, kolejne miesiące były już mniej pomyślne, a drugi kwartał 2013 okazał się okresem spadków sprzedaży. Negatywny wpływ na sprzedaż w tym roku miało także pogorszenie się nastrojów konsumenckich.
Fot.: Kompania Piwowarska
Cały artykuł – w numerze 4/2013 magazynu "Agro Przemysł" zamów prenumeratę (papierową bądź elektroniczną) |
Jak zamówić prenumeratę czasopisma drukowaną/elektroniczną