Branża może zanotować spadek
Na pewno mijający 2013 nie jest łatwym rokiem, głównie ze względu na sytuację makroekonomiczną, która ma zasadniczy wpływ na nastroje konsumentów piwa. Sprzedaż całej branży piwnej w Polsce może zanotować spadek. Sytuacja na polskim rynku piwa zależy od wielu czynników, m.in. od pogody, która w pierwszych sześciu miesiącach tego roku była niesprzyjająca. Nieco lepsze było lato, ale wtedy z kolei odnotowywano zbyt wysokie temperatury, dlatego konsumenci często sięgali po wodę zamiast po piwo. Istotnymi czynnikami rozwoju rynku piwa są również kursy walut oraz struktura kanałów sprzedaży.
![Branża może zanotować spadek Branża może zanotować spadek](Resources/../Resources/ar/7751/7849/1498541529412f91.jpg)
Choć dostrzegamy pewne trendy, jak np. przestawianie się konsumentów na zakupy w dyskontach, trudno jest przewidzieć wpływ wszystkich pozostałych czynników i dokładnie oszacować wyniki na pozostałą cześć roku i lata kolejne.
Każdy znajdzie coś dla siebie
W Grupie Żywiec przygotowaliśmy intensywne programy marketingowe, żeby wesprzeć nasze marki. Z 30 piw Grupy Żywiec każdy piwosz może wybrać swoje ulubione. W naszych browarach warzy się piwa nieprzerwanie od połowy XIX w., a piwowarzy Grupy Żywiec mogą stworzyć praktycznie każde piwo na świecie, ponieważ są europejską elitą piwowarstwa. To ważne, ponieważ wiedza konsumentów nt. piwa otwiera ich na nowości a na rynku jest wciąż miejsce na produkty ze wszystkich segmentów cenowych. Tak stało się w przypadku Warki Radler, która z wariantami Cytryna i wprowadzonym w tym Jabłko umocniła się na pozycji lidera swojego segmentu. 6 grudnia do wybranych sklepów w Polsce trafiło najlepsze piwo 2013 r. wybrane podczas Festiwalu Birofilia w Żywcu. Brackie Imperial IPA leżakowało w piwnicach Brackiego Browaru Zamkowego w Cieszynie, a do sprzedaży trafiło jedynie 100 000 butelek.
Cały artykuł – w numerze 4/2013 magazynu "Agro Przemysł" zamów prenumeratę (papierową bądź elektroniczną) |
Jak zamówić prenumeratę czasopisma drukowaną/elektroniczną