Słabe wyniki węgierskich producentów melonów w tym sezonie
Węgierscy producenci melonów nie zakończą w tym roku udanej kampanii, ponieważ wyprodukowano jedynie połowę oczekiwanej ilości, a spadek ten został tylko częściowo zrównoważony wyższymi niż zwykle cenami.
Niskie plony wynikają głównie z chłodniejszej i bardziej wilgotnej pogody w sezonie i mniejszego niż zwykle nasłonecznienia latem. Wczesne odmiany pojawiły się z dwutygodniowym opóźnieniem, które utrzymywało się przez cały sezon.
Utrata plonów została nieco skompensowana przez wyższe ceny, ale nie można powiedzieć, że plantatorzy melonów zakończyli dobrą kampanię. W tym roku areał przeznaczony pod te owoce wyniósł 4 tys. hektarów, czyli o 10 procent mniej niż w roku ubiegłym.
Jednocześnie ceny zakupu w eksporcie uznano za zadowalające. W tym sezonie oprócz Niemiec głównymi rynkami zbytu były Czechy i inne sąsiednie kraje.
Komentarze