Carlsberg Polska - podsumowanie 2013 i plany na 2014
W obszarze inwestycji będzie to dla nas ważny rok. Już w lipcu spróbujemy piwa uwarzonego w nowej warzelni i pochodzącego z nowej linii puszkowej w browarze Kasztelan. W 2014 roku Carlsberg Polska wkracza z perspektywą mocy produkcyjnych na poziomie prawie 9 mln hl w ujęciu rocznym – mówi Tomasz Bławat.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, w zeszłym sezonie wprowadzone zostały aż trzy nowości:
• Grimbergen – piwo warzone zgodnie z recepturą z 1128 roku, które w ciągu roku zyskało szerokie grono piwnych koneserów. Kampania PR realizowana dla tej marki została nagrodzona Złotym Spinaczem;
• Okocim Radler kusił świeżym smakiem dzięki dodatkowi soku z limonki;
• Sezonowe piwa z Browaru Okocim w czterech odsłonach: Okocim Wielkanocne, Okocim Świętojańskie, Okocim Dożynkowe oraz Okocim Świąteczne, każde w limitowanej edycji.
Wśród piw smakowych należy wspomnieć o Somersby, która z sukcesem budowała swoją świadomość w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Marka rozpoczęła również kampanię rekomendacji, do której sam Lord Somersby zaprosił 5000 Ambasadorów. Z kolei flagowa marka – Carlsberg obecna była na największym festiwalu w Europie, budując 20 metrowego Woodstockowicza.
Pozostałe marki konsekwentnie realizowały swoją strategię, co w sposób widoczny przełożyło się na wyniki sprzedaży. Harnaś, Kasztelan i Okocim utrzymały swoją pozycję w gronie TOP 10 marek.
Harnaś rozdawał miliony piw w siódmej już edycji największej promocji konsumenckiej. Zaangażował się także w ochronę Tatrzańskiego Orła Przedniego, współpracując z Tatrzańskim Parkiem Narodowym. Kasztelan kontynuował z sukcesem Biesiady Kasztelańskie i zachęcał do wspólnego grillowania.
Okocim po 150 latach istnienia na polskim rynku, otworzył zupełnie nowy rozdział w swojej historii. Marka, pragnąc dotrzeć do grona aktywnych i młodych konsumentów, została Oficjalnym Sponsorem Polskiej Siatkówki.
W związku z dynamicznym i rekordowym wzrostem mocy produkcyjnych (ponad 7 mln hl) ten rok dla Carlsberg Polska był również czasem inwestycji w produkcję. Firma rozpoczęła rozbudowę browaru Kasztelan oraz zakończyła inwestycję w linię butelkową w Browarze Okocim. Jak co roku, planowane są również inwestycje w obszarze HORECA, m.in. zakup lodówek, mebli do ogródków.
W 2014 roku Carlsberg Polska będzie budować swoją pozycję w oparciu o innowacje wprowadzone w poprzednim roku. Poszerzymy także obecną ofertę. W ręce konsumentów trafią już wkrótce nowe orzeźwiające smaki Okocimia Radlera, Carlsberga oraz Somersby, a marka Grimbergen pojawi się w kolejnych pubach i restauracjach.
Źródło: Carlsberg Polska
Zdjęcie: Carlsberg Polska