Partner serwisu
11 października 2022

Piwo Palikota

Kategoria: Aktualności

Formy graficzne inspirowane etykietami piwa z cytatami Czechowicza, Nietzschego, Wildea, Hölderina oraz filmowa podróż nad brzegiem Wisły z poezją Leśmiana w interpretacji Janusza Palikota i raperów - to nowa kampania Browaru Tenczynek promująca Piwo Palikota. Koncept Piwa Palikota powołali do życia użytkownicy wyszukiwarki Google.

Piwo Palikota

Piwo Palikota zaczęło się od słowa. I chcę by zaistniało w świadomości wielu ludzi właśnie dzięki słowom. Analiza wyszukiwań w Google'u ujawniła bardzo duże zainteresowanie frazą „piwo Palikota”. Tak powstała idea produktu. Dla wielu piwo to po prostu piwo. Dla mnie to zaproszenie do podróży przez doznania. Pomysł na piwo zarówno w sensie smakowym, jaki i marketingowym, to mój osobisty wybór. Łączę intrygujące smakowo piwo typu Wheat IPA z moim zamiłowaniem do filozofii, sztuki i literatury. To propozycja na niekonwencjonalną formę popularyzowania poetów, filozofów i mistrzów sztuki. Etykiety piwa Palikota zawierają cytaty wybranych przeze mnie autorów, których nazwiska nie zawsze są znane szerokiej publiczności. Chcę to zmienić. Każda butelka piwa Palikota staje się nośnikiem kultury i sztuki. Liczę na to, że moje propozycje cytatów skłonią ludzi czytających kontretykietę na butelce do sięgnięcia głębiej, dalej, więcej. Bo warto. – mówi Janusz Palikot, prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina S.A i Browaru Tenczynek.
Zarówno formy graficzne, jak i filmy wideo inspirowane są cytatami z etykiet, które znajdują się butelkach Piwa Palikota, czyli głównie poezją i filozofią, a szczególnie postacią Bolesława Leśmiana oraz książką Janusza Palikota “Nic-Nic” o Leśmianie. Uczestnicy filmów eksplorują miejską dżunglę i dzikie nabrzeża Wisły w poszukiwaniu poetyckich form wyrazu. Prowadzą międzypokoleniowy dialog, gdzie Janusz Palikot staje się rodzajem przewodnika i wprowadza ich w świat rozmyślań i interpretacji poezji i filozofii, ustawiając twórczość młodych wykonawców w szerszym kontekście interpretacyjnym.


Produkt wymyślili użytkownicy wyszukiwarki Google zainteresowani frazą “piwo Palikota”. Wirtualna rzeczywistość stworzyła realny produkt. Nowa marka w rodzinie Manufaktury Piwa Wódki i Wina S.A jest piwem typu Wheat IPA. W smaku dominują nuty owoców cytrusowych, czyniąc piwo orzeźwiającym. Ma wyraźnie złoty kolor.

Nazwa zobowiązuje. Butelki Piwa Palikota łączą w sobie wszystko co ważne dla niego i są nośnikiem poezji, która skłania do rozważań o ludzkiej naturze i otaczającej rzeczywistości. Wybrane przez Janusza Palikota cytaty Leśmiana, Czechowicza, Nietzschego, Wildea, Hölderina spotykają się z jego własnymi rozważaniami z książki „Nic. Nic. Ontologia na marginesach Leśmiana".
 

Za projekt etykiet Piwa Palikota odpowiada Mamastudio.
Pojemność butelek to 500 ml, a każda o zawartości alkoholu 5,5%.
Piwo Palikota jest już dostępne na wyłączność w wybranych sklepach Żabki oraz online w https://browar-tenczynek.pl.
Digitalowa kampania promocyjna Piwa Palikota wspierana jest przez grafiki z cytatami z książki Janusza Palikota “Nic Nic. Ontologia na marginesach Leśmiana” oraz cykl krótkich filmów wideo na profilach social mediowych Browaru Tenczynek oraz Janusza Palikota.

 

źródło: informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ