Partner serwisu
18 stycznia 2023

Henkell Freixenet Polska umacnia pozycję lidera w segmencie „prosecco”

Kategoria: Aktualności

Mionetto Prosecco bije kolejne sprzedażowe rekordy. Wszystko wskazuje na to, że ten rok także będzie należał do włoskich bąbelków. To trend nie tylko polski, ale i ogólnoświatowy.

Konkurencja w tyle

Mionetto Prosecco to zdecydowany lider na polskim rynku –  numer „1” jeśli chodzi o sprzedaż. Badania wskazują, że marka  rośnie trzy razy szybciej niż cała kategoria prosecco.[1]

- Mionetto rośnie konsekwentnie, zaczynając  od pierwszej sprzedanej butelki w roku 2014. W ostatnim czasie ta dynamika mocno przyśpieszyła i co ważne, przewyższa dynamikę kategorii prosecco. To Mionetto kształtuje całą kategorię, skutecznie powiększając grupę swoich konsumentów – mówi Hanna Hausman, Kierownik Marketingu w firmie Henkell Friexenet Polska. 

Z serca regionu prosecco

Piwnice Mionetto założone zostały w 1887 roku przez pasjonata winiarstwa – Francesco Mionetto w sercu regionu Conegliano-Valdobbiadene w Wenecji Euganejskiej. Mionetto wyróżnia się wyrazistym, owocowo-kwiatowym aromatem. To wino praktycznie na każdą okazję. Idealne do owoców morza, ryb, drobiu czy deserów. Doskonałe w roli aperitifu.

 - Jest niezwykle lekkie, orzeźwiające, niezobowiązujące, pasuje niemal do wszystkiego.  To też baza do wielu modnych i pysznych koktajli. W tym tkwi jego rynkowy sukces – twierdzi Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska.

Jak dodaje ekspert, to, co najważniejsze w kategorii win musujących, dzieje się dziś właśnie w kategorii prosecco. - Segment win musujących rzeczywiście radzi sobie najlepiej spośród wszystkich kategorii winiarskich i  wszystko wskazuje na to, że najbliższy rok także będzie należeć do nich. To zresztą nie tylko polska specjalność. Trend ten utrzymuje się w wielu krajach – tłumaczy Tomasz Potrzebowski.

Prekursor na polskim rynku

Gdy osiem lat temu Mionetto wchodziło na polski rynek, było marką zupełnie nieznaną polskiemu konsumentowi. - Byliśmy prekursorami w tej kategorii, dlatego od samego początku prowadziliśmy niestandardową komunikację na wielu płaszczyznach. W tym względzie jesteśmy konsekwentni i co roku angażujemy i inspirujemy naszych konsumentów. Ten rok będzie także bogaty w szereg działań marketingowych – zapowiada Hanna Hausman.

Linia Mionetto

Linia Mionetto Prosecco składa się z kilku formatów – w sprzedaży dostępne są butelki pojemnościach  0,2 l, 0,375 l, 0,75 l  oraz 1,5 l. Na sklepowych półkach – oprócz klasycznego - można znaleźć także Mionetto w wersji rosé,  biologico oraz 0 %.

 

[1] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food) Sprzedaż wartościowa, Sprzedaż wolumenowa, w okresach w31 2020 – w 30 2021 oraz w31 2021 – w30 2022, w kategorii: Wina musujące segment: Prosecco  

 

źródło: informacja prasowa
fot. informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ