Roślinna branża spożywcza wzrasta i staje się coraz ciekawsza
Branża roślinnych alternatyw mięsa, nabiału, jaj i owoców morza jest aktualnie jednym z najciekawszych i najbardziej dynamicznych sektorów w branży spożywczej. Coraz bardziej świadomi konsumenci i rosnące zjawisko fleksitarianizmu sprawiają, że potrzebna jest przestrzeń do rozwoju i wymiany doświadczenia. W tym celu powstało New Food Forum, podczas którego roślinny biznes spotka się ponownie już 11 maja w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Dane NielsenIQ dotyczące sprzedaży detalicznej w odniesieniu do 13 krajów europejskich pokazują, że sprzedaż artykułów spożywczych pochodzenia roślinnego wzrosła o 21% od 2020 roku - osiągając wartość 5,8 mld EUR. Polska nie pozostaje w tyle, bijąc kolejny rekord sprzedaży roślinnych alternatyw mięsa i nabiału, osiągając wartość bagatela 729 mln zł.
Jaki jest kierunek rozwoju roślinnej branży spożywczej? Jak sprawić, aby mimo niesprzyjającej sytuacji rynkowej, popyt na roślinne alternatywy dalej się rozwijał? Gdzie szukać rosnącej grupy fleksitarian i jak sprostać ich oczekiwaniom? W końcu, jakich produktów nadal brakuje na rynku? To tylko część tematów, które dyskutowane będą podczas tegorocznej edycji New Food Forum, wydarzenia biznesowego, omawiającego roślinne rozwiązania i trendy na rynku żywności. W roli prelegentów wystąpią eksperci i marki, które odniosły sukces, i które dzielą się swoją wiedzą oraz inspirują dalszy rozwój segmentu roślinnych alternatyw w Polsce.
“Alternatywne źródła białka będą nadal zwiększać swoje znaczenie dla przemysłu spożywczego", mówi Patrycja Homa, Prezeska Fundacji ProVeg. "Firmy coraz bardziej zdają sobie sprawę, że jest to kierunek, do którego wszyscy zmierzamy i uznają, że nadszedł czas, aby się przyłączyć. Często zastanawiają się, jak mogą zwiększyć swoje portfolio produktów roślinnych - i właśnie w tym ma pomóc konferencja New Food Forum. Naszym celem jest bycie platformą profesjonalnej wymiany wiedzy graczy z całego łańcucha dostaw branży spożywczej, niezależnie od tego, czy są to startupy, producenci, detaliści, czy interesariusze z branży gastronomicznej" - dodaje.
Wydarzenie organizowane jest przez Fundację ProVeg. ProVeg jest międzynarodową organizacją non-profit, budującą świadomość żywieniową, ktόrej misją jest ograniczenie globalnego spożycia produktόw odzwierzęcych o 50% do 2040 roku.
Szczegółowa agenda oraz bilety dostępne są online: www.newfoodforum.pl
Komentarze