Od redakcji |
Przyciągające i inteligentne
Choć większość deklaruje, że najważniejsze jest wnętrze, to podświadomie zwracamy uwagę na wygląd. Szczególnie podczas pierwszego spotkania, kiedy kluczowe znaczenie mają 2-3 sekundy kontaktu wzrokowego. Ważne jest też oddziaływanie na zmysł dotyku… Mowa oczywiście o opakowaniach. W konkurencyjnej branży detalicznej coraz większe znaczenie ma ich design i zróżnicowanie. Podstawowym zadaniem opakowań jest ochrona produktu i zapewnienie bezpiecznego transportu, ale w ostatnim czasie istotnie wzrosło znaczenie funkcji reklamowej i użytkowej.
Jakie będą opakowania przyszłości? Etykiety już dziś podpowiadają, czy piwo osiągnęło temperaturę odpowiednią do picia. Za jakiś czas inteligentne opakowania poinformują nas o warunkach, w jakich produkt był przechowywany oraz o stanie jego świeżości („Aktywnie i inteligentne według UE”, str. 8). Zastosowanie materiałów aktywnych pozwoli wydłużyć trwałość żywności, a co za tym idzie - zmniejszyć jej marnowanie. Dzięki nim możliwe będzie ograniczenie użycia syntetycznych dodatków („Zamiast antyoksydantów”, str. 17). Rozwój technologii projektowania i etykietowania, takich jak np. IML („Etykiety nie do zdarcia”, str. 20), w coraz lepszej jakości obrazu, uczynią je jeszcze bardziej atrakcyjnymi i przyciągającymi nasz wzrok. Obyśmy jednak nie zapomnieli, że „najważniejsze jest niewidoczne dla oczu”.
|
|
Temat numeru 2/2014 |
Od redakcji Adam Wita | 4 |
Aktywnie i inteligentnie według UE Marzena Pawlicka | 8 |
Wróżenie z... opakowania Maciej Chołdrych | 12 |
sQRczone w kwadracie Adam Wita | 14 |
Zamiast antyoksydantów Zenon Foltynowicz, Wojciech Kozak, Joanna Olszewska | 17 |
Etykiety nie do zdarcia Tomasz Jachowicz | 20 |
Bezpieczeństwo i higiena produkcji |
Higiena pod kontrolą Adam Górny | 27 |
Pianą w brud Sandra Masłowska | 32 |
Browarnictwo i przemysł spirytusowy |
Spontaniczna fermentacja świadomości Rozmowa z Andrzejem Olkowskim | 38 |
Zawalczymy o srebro Rozmowa z Romanem Korzeniowskim | 41 |
Zielony Browar Przemysław Płonka, Adam Wita | 44 |
Daje kopa... witaminowego Adam Wita | 48 |
Bawi nas produkcja piwa, a nie handel nim Rozmowa z Dariuszem Doroszkiewiczem i Piotrem Wypychem | 50 |
Odkwaszanie wina Małgorzata Lasik-Kurdyś | 52 |
Odpad, ale nie śmieć Agnieszka Nawirska-Olszańska | 56 |
Przetwórstwo owocowo-warzywne |
Spełnione marzenia Adam Wita | 60 |
S.O.K. 100% Adam Wita | 62 |
Mikrofalowe pole do popisu Izabela Przetaczek-Rożnowska, Edyta Szuba | 66 |
Mleczarstwo |
Czym jest dusza w serze Rozmowa z Grzegorzem Gańko | 70 |
Pomocny laSer Przemysław Płonka, Adam Wita | 73 |
Mercedes w mleczarstwie Adam Wita | 76 |
Piątnica: 34 metry w górę Rozmowa ze Zbigniewem Kalinowskim | 79 |
Wbijamy klin(k)a konkurencji Adam Wita | 82 |
Utrzymanie ruchu |
Przewidzieć uszkodzenie Marek Fidali | 84 |
Utrzymać w ruchu, znaczy zarabiać Przemysław Płonka | 88 |