Od redakcji |
Koniec „Agro Przemysłu”.
Początek „Kierunku Spożywczego”
Naszym paradoksem jest to, że jednocześnie kochamy zmiany i ich nienawidzimy. Tym, czego naprawdę chcemy jest sytuacja, gdy rzeczy pozostają takie same, ale stają się lepsze.
Sydney J. Harris
To nie była łatwa decyzja. Wspomniane przez Sydney'a J. Harrisa miłość i nienawiść do zmian rywalizowały ze sobą, analizowaliśmy bowiem przez pewien czas wiele argumentów za i przeciw. Ostatecznie jednak stało się – po ponad 20 latach na rynku magazyn branżowy „Agro Przemysł” zmienił tytuł na „Kierunek Spożywczy”.
Skąd ta zmiana? Dotychczasowy tytuł stał się rozpoznawalny, jednak równocześnie był mylący dla wielu potencjalnych odbiorców i nie wskazywał jasno branży, dla której istotne tematy poruszamy w publikowanych artykułach. Mam nadzieję, że dotychczasowi czytelnicy nadal będą doceniać pracę redakcji, a zmiana przyczyni się do tego, że na kwartalnik zwrócą uwagę również ci, którzy dotąd go nie czytali ze względu na mylący tytuł.
Zmienia się nie tylko tytuł, ale odświeżony zostaje nieco layout gazety. Staramy się też nadążać za trendami nie tylko w wydaniu papierowym, ale również dostrzegamy rosnącą siłę internetu. Równolegle ze zmianami w kwartalniku zmianie uległa domena naszego portalu, który od teraz dostępny jest pod adresem www.kierunekSPOŻYWCZY.pl. Znajdziecie tam Państwo nie tylko aktualne informacje z życia branży, ale również specjalistyczną wiedzę techniczną.
Trzecim, oprócz magazynu i portalu, obszarem naszej działalności są konferencje. To cykliczne spotkania, które na przestrzeni lat wyrobiły swoją markę i gromadzą rosnącą grupę specjalistów. Przyjeżdżają na nie Państwo z różnych kierunków, ale na kilka dni obieracie jeden, wspólny, dyskutując o codziennych problemach i wymieniając się doświadczeniami.
Zachęcam wszystkich do tego, abyśmy obierali razem kierunek spożywczy nie tylko kilka razy do roku na konferencji, czy raz na kwartał przy okazji wydania magazynu. Spotykajmy się codziennie w sieci, gdzie wymiana doświadczeń i wiedzy jest o wiele szybsza i wygodniejsza. Zmienia się nazwa, otoczka, ale za tym wszystkim dalej jesteśmy my i Państwo. Wierzę, że przez wprowadzone zmiany będziemy mogli uznać, że to, co robimy „pozostało takie same, ale stało się lepsze”.
Adam Wita
redaktor
|
|
Temat numeru: Efektywność energetyczna |
JAK PRZESTAĆ BYĆ PIĄTYM KOŁEM U WOZU? Radosław Żyłka | 6 |
ROZWIĄZANIA (JAK) Z MARSA Adam Wita | 14 |
O JEDNĄ CZWARTĄ MNIEJ PepsiCo | 18 |
POPRAWA EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ TO NIŻSZE KOSZTY PRODUKCJI Tadeusz Turek | 20 |
STRATEGICZNIE I Z PRZYGOTOWANIEM Monika Bogdał | 23 |
Browarnictwo, winiarstwo i przemysł spirytusowy |
WSZYSCY JESTEŚMY ODPOWIEDZIALNI ZA BUDOWANIE KATEGORII PIWA Rozmowa z Tomaszem Bławatem, prezesem Carlsberg Polska | 26 |
PRZEWAGA KOMPETENCJI Artur Luszewski | 30 |
BROWAR NIE JEST JUŻ TYLKO BROWAREM Rozmowa z Jerzym Dwornickim, dyrektorem Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu | 33 |
AKCYZA SPADŁA, WYMAGANIA WZROSŁY Monika Cioch, Dorota Semik-Szczurak | 36 |
Przetwórstwo owocowo-warzywne, napoje, woda |
RZUĆMY ŚWIATŁO NA LUMINOMETRIĘ Anna Rygała, Dorota Kręgiel | 44 |
ROŚLINA NIE BEZ POTENCJAŁU Agnieszka Nawirska-Olszańska | 49 |
HYGIENIC SANITARY GASKET – USZCZELNIENIA PRZEZNACZONE DLA PRZEMYSŁU SPOŻYWCZEGO (HSG) Parker Hannifi n Sales Poland Sp. z o.o. | 52 |
USTABILIZOWALI Witold Rutkowski | 54 |
Mleczarstwo |
ZAKŁAD STAJE SIĘ ZA MAŁY Adam Wita | 58 |
ZNALEŹLIŚMY SWOJĄ NISZĘ Rozmowa z Mariuszem Falgowskim, prezesem Kujawskiej Spółdzielni Mleczarskiej we Włocławku | 62 |
SPRAWDZAJĄ JAKOŚĆ, ŻEBY NIE BYŁO JAKOŚ Anna Gaweł | 66 |
Z życia branży |
POMAGAMY WYŁAWIAĆ Z TŁUMU BMP | 72 |
PO RAZ ÓSMY O UR Adam Wita | 74 |
Opakowania |
VADAMECUM ZNAKOWANIA ŻYWNOŚCI Andromeda Wróbel | 76 |