Activia rozwija ofertę jogurtów pitnych bez dodatku cukru
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na produkty niezawierające cukrów dodanych oraz zainteresowanie jogurtami w formie pitnej, portfolio marki Activia zostało poszerzone o nowe warianty smakowe produktów pitnych bez dodatku cukru: truskawka-banan oraz mango-banan. Jogurty Activia to także wsparcie dla zdrowia jelit. Zawierają wapń pomagający w prawidłowym funkcjonowaniu enzymów trawiennych oraz żywe kultury bakterii. Rozszerzeniu oferty towarzyszy kampania marketingowa.
![Activia rozwija ofertę jogurtów pitnych bez dodatku cukru Activia rozwija ofertę jogurtów pitnych bez dodatku cukru](Resources/ar/105001/105178/171931082939e224.jpg)
Konsumenci coraz częściej dążą do prowadzenia zdrowszego stylu życia, czego wyrazem jest m.in. poszukiwanie produktów spożywczych bez dodatku cukru. Jak pokazują wyniki badań, 51% klientów deklaruje, że spożywa mniej produktów zawierających cukier, a 27% aktywnie szuka wariantów o jego ograniczonej ilości lub całkowicie go pozbawionych[1]. Równolegle rośnie także zainteresowanie jogurtami w formie pitnej - w 2023 roku segment ten zanotował wzrost na poziomie 19,8% w ujęciu wartościowym[2].
– Stale i uważnie wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów, monitorujemy także sytuację na rynku. Wzbogacenie portfolio marki Activia o dwa kolejne warianty jogurtów pitnych bez dodatku cukru to odpowiedź na trendy oraz oczekiwania. Warto podkreślić, że tak jak inne produkty marki Activia, również wspierają one zdrowie jelit i komfort trawienia, dzięki obecności żywych kultur jogurtowych, które przyjmowane w odpowiedniej ilości wspomagają proces trawienia laktozy, co jest szczególnie ważne dla osób mających z tym trudności. Naturalną korzyścią troski o zdrowie jelit jest również lepsze samopoczucie. Trzeba jednak pamiętać, że kluczowe znaczenie ma zbilansowana dieta i zdrowy styl życia – mówi Wiktoria Zoremba, Młodsza Kierowniczka Marki Activia.
Niech żyją jelita!
Nowe warianty smakowe Activia bez dodatku cukru: truskawka-banan oraz mango-banan już można znaleźć na półkach hipermarketów, supermarketów, a także sklepów mniejszego formatu. Nie zawierają dodatku cukru, a ich słodycz pochodzi wyłącznie z owoców i mleka, co sprawia, że są idealne dla osób poszukujących owocowych smaków bez cukrów dodanych. Dodatkowo, tak jak wszystkie produkty Activia, zawierają żywe kultury bakterii jogurtowych, wspierające zdrowie jelit. Są także źródłem wapnia, pomagającego w prawidłowym funkcjonowaniu enzymów trawiennych.
Dzięki wygodnej formie butelki (pojemność 270 g), jogurty pitne Activia można spożywać również poza domem.
Wprowadzeniu nowych produktów na rynek towarzyszy wielokanałowa kampania marketingowa. W telewizji prezentowane są spoty, których autorem jest agencja NAV agency. Realizowane są także działania z influencerami, za które odpowiada agencja Tears of Joy oraz aktywności w mediach społecznościowych, koordynowane przez NAV agency. Zaplanowano również aktywacje konsumenckie.
[1] Nielsen Grudzień’23; IPSOS FoofTrends 2023, Mintel Newsletter: Sugar Reduction 6’23; Panel Gospodarstw Domowych GfK.
[2] Tamże.
Komentarze