Partner serwisu
17 lipca 2015

Symbio chce pozyskać kolejnych dystrybutorów swoich produktów ekologicznych

Kategoria: Z życia branży

Rozwój dystrybucji i zwiększenie eksportu mają pozwolić Symbio na wzrost. Spółka zajmująca się produkcją żywności ekologicznej skupia się na niezależnych detalistach i polskich sklepach. Dzięki rosnącemu zainteresowaniu produktami ekologicznymi chce pozyskać nowych dystrybutorów do współpracy. Spółka chce pozyskiwać nowych klientów nie tylko w Europie, lecz także na Bliskim Wschodzie i rynkach azjatyckich.

Symbio chce pozyskać kolejnych dystrybutorów swoich produktów ekologicznych

– Jesteśmy mocnym graczem na rynku, ale dystrybucja naszych produktów nie jest jeszcze stuprocentowa. Chcemy być obecni w Polsce w każdym sklepie, który prowadzi sprzedaż produktów ekologicznych. Ważny będzie też wzrost rynku sklepów ekologicznych, a widzimy teraz korzystne trendy – mówi agencji Newseria Inwestor Jacek Skowroński, prezes zarządu Symbio, producenta żywności ekologicznej.

Wartość polskiego rynku żywności ekologicznej wynosi ok. 700 mln zł i rośnie w tempie 20 proc. rocznie. W sprzedaży zdrowej żywności specjalizuje się obecnie ok. 650 sklepów, jednak ekologiczne produkty, ze względu na rosnące zainteresowanie, można również znaleźć w supermarketach, a liczba sklepów z ekoproduktami stale rośnie.

– Po pierwsze coraz więcej sklepów chce handlować stricte ekologią. Po drugie rośnie zainteresowanie produktami ekologicznymi zachodnich sieci handlowych, czyli sklepów wielkopowierzchniowych – podkreśla Skowroński.

Symbio współpracuje przede wszystkim z polskimi sklepami i niezależnymi detalistami. W 2014 roku do 500 obsługiwanych przez spółkę punktów dołączyło 100 kolejnych. Prowadzone są rozmowy z nowymi sieciami w sprawie nawiązania współpracy, trwają także renegocjacje umów z dużymi sklepami.

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ