Listki CSR Polityki 2017 rozdane
Tygodnik Polityka wraz z z firmą doradczą Deloitte przeprowadzili wśród największych polskich firm ankietę na temat społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i zrównoważonego rozwoju. Wyłoniono trzy grupy firm, którym przyznane zostały Złote, Srebrne lub Białe Listki CSR. Blisko 12 procent reprezentowało branżę spożywczą.
![Listki CSR Polityki 2017 rozdane Listki CSR Polityki 2017 rozdane](Resources/../Resources/ar/37751/37784/1498413514483c74.jpg)
Ankieta, którą wypełniały firmy, została przygotowana na podstawie wytycznych międzynarodowej normy społecznej odpowiedzialności ISO 26000. To rodzaj przewodnika, jak trzeba się poruszać po siedmiu kluczowych obszarach odpowiedzialności organizacji, jakimi są: ład korporacyjny, prawa człowieka, zachowania wobec pracowników, ochrona środowiska, dbałość o klienta, uczciwość biznesowa i zaangażowanie społeczne.
Z każdym rokiem firmy biorące udział w zestawieniu widzą w swoich działaniach na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu coraz większe korzyści, które pozwalają budować wartość przedsiębiorstwa.
Wśród nagrodzonych listkiem CSR znalazły się również firmy z branży spożywczej:
Złotym listkiem nagrodzono Kompanię Piwowarską;
Srebrny listek otrzymało Nestlé Polska SA;
Białym listkiem wyróżniono Animex Foods, Carlsberg Polska Sp. z o.o., Danone Sp. z o.o., Mars Polska, Nutricia Polska Sp. z o.o., Żywiec Zdrój SA, SuperDrob SA, Jeronimo Martins Polska SA.
Specjalne wyróżnienia dla najciekawszych i najbardziej inspirujących działań otrzymali:
Jeronimo Martins Polska – za projekt reformulacji (zmiana receptur) produktów marki własnej w celu poprawy ich wartości odżywczej, wspierania zasad prawidłowego żywienia;
Nestlé Polska – za projekt Inicjatywa Nestlé na rzecz zatrudniania ludzi młodych;
Nutricia Polska – za projekt Zdrowo jemy, zdrowo rośniemy, którego efektem są realne zmiany sposobu żywienia najmłodszych Polaków;
Tesco Polska – za projekt wspierający ograniczenie marnotrawstwa żywności.
Dodatkowe wyróżnienia dla projektów, które mogą być inspiracją dla innych firm ze względu na ich tematykę lub sposób ich realizacji:
Danone – projekt Nowe Pokolenie Rolników: od gospodarstwa rodzinnego do rodzinnego przedsiębiorstwa – za wspieranie rozwoju przedsiębiorczości i budowanie współpracy z interesariuszami.
Analiza ankiet pokazała, że obszarami, które wymagają udoskonalania, są: działania na rzecz zróżnicowania zespołu w miejscu pracy (około 65 proc. wskazań), budowanie pozytywnych doświadczeń i odczuć pracowników, zarządzanie talentami oraz przemyślane budowanie wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy (po ok. 70 proc. wskazań).
Więcej do przeczytania tutaj
Źródło: polityka.pl
Fot:. 123rf.com