Partner serwisu
28 września 2018

Organizacja MSC wyróżniła firmy zaangażowane w ochronę zasobów mórz i oceanów

Kategoria: Aktualności

Sześć firm: FRoSTA, ALDI, Biedronka, Kaufland, Lidl i Mirko otrzymało specjalne wyróżnienia przyznane przez organizację pozarządową MSC (Marine Stewardship Council). Firmy zostały wyróżnione za działania na rzecz promocji zrównoważonego rybołówstwa i certyfikowanych produktów oraz rozwoju programu MSC w Polsce.

Organizacja MSC wyróżniła firmy zaangażowane w ochronę zasobów mórz i oceanów

Wyróżnienia zostały przyznane podczas Konferencji MSC, która odbyła się 25 września w Warszawie. Nagrodzonym firmom wręczył je Camiel Derichs, Dyrektor MSC na Europę. „Z ogromną radością dziękujemy firmom FRoSTA, ALDI, Biedronka, Kaufland, Lidl i Mirko za zaangażowanie na rzecz programu certyfikacji MSC i bardzo cieszymy się, że już tak wiele firm obecnych w Polsce wyznacza standardy biznesowe dotyczące pozyskiwania ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów oraz co najważniejsze konsekwentnie je realizuje stawiając zrównoważony rozwój w centrum swojego biznesu” – podkreśla Camiel Derichs.

Wyróżnienie specjalne MSC 2018 otrzymała firma:

  • FRoSTA

Od 2014 r. 100% produktów rybnych FRoSTY pochodzi ze zrównoważonych połowów i posiada certyfikat MSC. Firma prowadzi także intensywne kampanie edukacyjne oraz działania marketingowe i PR podkreślające zaangażowanie w Program MSC.

Wyróżnienia MSC 2018 otrzymały firmy:

  • ALDI

ALDI posiada szeroką i stale rosnącą ofertę certyfikowanych produktów rybnych. Firma aktywnie komunikuje konsumentom swoje zaangażowanie w ochronę zasobów mórz i oceanów m.in. tworząc dedykowane strony www czy włączając się w kampanie konsumenckie MSC.

  • Biedronka

Od 2016 r. Biedronka intensywnie współpracuje z MSC, wprowadzając do oferty różnorodne produkty marki własnej z tym certyfikatem: ryby świeże, mrożone, przetworzone oraz konserwy rybne oraz realizując działania komunikacyjne we współpracy z MSC w Polsce. Będąc największą siecią handlową w Polsce, Biedronka odnotowuje największy wolumen sprzedaży produktów rybnych i owoców morza z certyfikatem MSC. Sieć posiada również politykę zakupową zrównoważonego rybołówstwa, która zakłada m.in. pozyskiwanie produktów ze zrównoważonych źródeł, różnorodność oraz poszanowanie zagrożonych gatunków.

  • Kaufland

Od 2010 r. w marketach Kaufland dostępne są produkty ze znakiem MSC, a od 2014 r. certyfikat MSC obecny jest na wszystkich produktach rybnych marki własnej K-Classic. Firma stale poszerza ofertę produktów ze znakiem MSC, jednocześnie włączając się w kampanie edukacyjne MSC w Polsce.

  • Lidl

Firma posiada jednoznaczne, pisemne stanowisko dotyczące zrównoważonego zaopatrywania w ryby, skorupiaki i ich przetwory, które obejmuje cały stały asortyment marek własnych Lidl Polska. Lidl posiada obecnie jedną z najszerszych ofert produktów rybnych z certyfikatem MSC, wprowadzając na polski rynek nowe certyfikowane gatunki oraz nowe formaty produktów. Firma edukuje konsumentów na temat zrównoważonych źródeł ryb i owoców morza poprzez udział w kampaniach edukacyjnych MSC oraz intensywną komunikację własnymi kanałami.

  • Mirko

Od dwóch lat Miro, rodzinna firma z Pomorza, intensywnie rozwija portfolio swoich produktów we współpracy z MSC. Obecnie Mirko oferuje najwięcej produktów śledziowych z certyfikatem MSC na polskim rynku.

MSC jest międzynarodową organizacją non-profit, która ustanowiła światowy standard w dziedzinie zrównoważonego rybołówstwa i certyfikacji łańcucha dostaw. Dotychczasowe efekty działań MSC pokazują, że możliwe jest odpowiedzialne korzystanie z zasobów naszych mórz i oceanów, tak by nie zabrakło ich także dla przyszłych pokoleń.

„Sukces programu MSC nie byłby możliwy bez ogromnego zaangażowanie naszych partnerów na świecie i również w Polsce.” – mówi Anna Dębicka, Koordynator Programu MSC w Polsce. – „Już ponad 100 przedsiębiorstw, w ponad 400 lokalizacjach w Polsce spełnia Standardy MSC w łańcuchu dostaw, a 40 z nich ma podpisane umowy w Polsce umożliwiające korzystanie ze znaku MSC. Mamy nadzieję, że nagrodzone przez MSC firmy będą dalej poszerzały ofertę produktów rybnych z certyfikatem MSC dla polskich konsumentów, a ich przykład zachęci kolejnych producentów i sieci do podejmowania zobowiązań na rzecz zachowania zasobów mórz i oceanów dla przyszłych pokoleń.”

źródło: Informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ