Partner serwisu
03 października 2018

Duży wzrost sprzedaży kawy “parzonej” na zimno

Kategoria: Aktualności

Cold brew, kawa “parzona” na zimno zanotowała tego lata kolejne rekordowe wzrosty. Opublikowany w lipcu raport firmy badawczej Allegra dotyczący napojów chłodzących na bazie kawy wskazuje, że wysokie temperatury przyczyniają się do wzmożonego zainteresowania tym segmentem wśród konsumentów. Pokazuje też, jak znaczący wpływ na jego popularność ma pokolenie millenialsów, znajdujących w cold brew zdrowszą, mniej kaloryczną i bardziej “instagramową” alternatywę dla energetyków i tradycyjnych napojów chłodzących.

Duży wzrost sprzedaży kawy “parzonej” na zimno

Trend ten obecny jest także w Polsce. Swoje dane udostępniło właśnie Etno Cafe, lider rynku cold brew w naszym kraju. Firma porównała łączną sprzedaż Cold Brew by Etno Cafe przypadającą na letnie miesiące (czerwiec, lipiec, sierpień) w 2017 i 2018 roku. Okazało się, że w ciągu roku wzrosła ona aż o 189%.

– Wyjątkowo ciepłe lato sprzyjało wzrostowi sprzedaży naszego flagowego produktu – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. – Szczególne ożywienie odnotowaliśmy w czerwcu, podczas długiej fali upałów.Także w lecie Cold Brew by Etno Cafe, jako pierwsza kawa parzona na zimno, pojawił się w Lidlu, co pozwoliło tej kategorii zadebiutować w świadomości nie tylko fanów kawy, ale i ludzi nieinteresujących się na co dzień najnowszymi kawowymi trendami.
 

Rekordowe zainteresowanie Cold Brew tego lata pokazują też dane Google Trends. Okazuje się, że lipiec i sierpień tego roku były rekordowe, jeśli chodzi o liczbę wyszukiwań tej kategorii w polskim internecie.

– Już w zeszłym roku pojawiły się badania świadczące o tym, że pod względem zainteresowania segmentem cold brew Polska jest jednym z liderów w Europie. Ostatnie wzrosty świadczą o tym, że kawa “parzona” na zimno nie zwalnia u nas tempa. To pozwala patrzeć na rozwój tej kategorii produktowej na naszym rynku z jeszcze większym optymizmem – dodał Łukasz Mrowiński.


Cold Brew Coffee od Etno Cafe

Wraz z otwarciem browaru kawowego w 2016 roku Etno Cafe stało się pierwszym polskim producentem cold brew coffee na masową skalę i jednym z pierwszych w Europie. W ostatnich miesiącach firma wprowadziła na rynek nowe smaki – pomarańczowy i jabłkowy, w planach są kolejne. W ostatnim półroczu butelki wrocławskiej firmy trafiły do sieci Żabka i Lidl. Część produkcji trafia też na rynki zagraniczne.

Etno Cafe
Jedna z najbardziej dynamicznym polskich marek kawowych. Dzięki synergii własnej palarnii, sieci kawiarni i browaru kawowego produkującego Cold Brew Coffee, pierwszą polską kawę “parzoną” na zimno dostępnej w szerokiej dystrybucji, stworzyła nową jakość na polskim rynku kawy.

źródło: Informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ