Partner serwisu
08 października 2018

Łódzkie pomaga firmom w zdobyciu zagranicznych rynków zbytu

Kategoria: Aktualności

Nowy program Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego LodzkieGO to dla małych i średnich przedsiębiorstw z regionu szansa na zdobycie nowych rynków zbytu. A wcześniej — co stanowi o jego wyjątkowości — daje przedsiębiorcom realny wpływ na powstający program, tak aby był on uszyty na miarę ich potrzeb i możliwości. Firmy, które korzystały ze wsparcia samorządu w przeszłości, nie mają wątpliwości, że to była bardzo dobra decyzja.

Łódzkie pomaga firmom w zdobyciu zagranicznych rynków zbytu

LodzkieGO — jak podkreślają w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego — to program dla wszystkich tych, którzy nie boją się wyzwań i chcą dotrzeć ze swoimi produktami do nowych klientów poza granicami kraju. Projekt skierowany jest do firm reprezentujących strategiczne branże dla województwa, takie jak: nowoczesny przemysł włókienniczy i mody (w tym wzornictwo); zaawansowane materiały budowlane; medycyna, farmacja, kosmetyki; energetyka (w tym OZE); innowacyjne rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze; informatyka i telekomunikacja.

- Program LodzkieGo jest dostosowany do potrzeb i możliwości regionalnych przedsiębiorców. Nie tylko wyposaża on firmy w wiedzę niezbędną do zdobycia nowych rynków zbytu, ale daje także przedsiębiorcom realny wpływ na tworzony program wsparcia. Chodzi między innymi o wybór najefektywniejszych ich zdaniem działań wspierających, a także udział w opracowaniu listy wydarzeń zagranicznych, w których chcieliby wziąć udział, i kierunku ekspansji — podkreśla Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

Uczestnicy projektu zdobędą wiedzę dotyczącą danego rynku zbytu. Dzięki temu przedsiębiorcy będą mieć okazję bliższego poznania sytuacji geopolitycznej kraju czy kwestii związanych z pozyskiwaniem certyfikatów i niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia towarów na miejscowy rynek. Zapewnione zostanie im także doradztwo i zajęcia warsztatowe, dotyczące opracowania koncepcji wizerunkowej. To właśnie spośród uczestników pierwszego etapu LodzkieGO wybrani zostaną ci, którzy w kolejnym będą mieli okazję spotkać się z zagranicznymi partnerami.

Udział w projekcie dla przedsiębiorców może być ogromną szansą

Przekonani są o tym ci, którzy uczestniczyli w podobnych inicjatywach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego w przeszłości.

- Na tę szansę składa się bardzo wiele elementów. Dla wielu firm barierą są same kwestie organizacyjne oraz fakt, że misje odbywają się często w krajach postrzeganych przez Europejczyków jako egzotyczne. Dzięki profesjonalnemu wsparciu Urzędu Marszałkowskiego przedsiębiorca może liczyć na kompleksową pomoc i opiekę, od wylotu z kraju do szczęśliwego powrotu. Wspólne misje mają mieć i mają charakter stricte biznesowy. Dla wielu przedsiębiorców z naszego regionu może to być jedna z niewielu szans na zdobycie potencjalnych kontrahentów bez ponoszenia kosztów. W końcu to świetna okazja do wymiany doświadczeń z innymi przedsiębiorcami — podkreśla Kamil Rabenda, prezes zajmującej się produkcją i przetwórstwem produktów zbożowych firmy Soligrano. Produkty przedsiębiorstwa z Dobronia już dziś można kupić m.in. w krajach Europy Zachodniej i Wschodniej, a także na rynkach bardziej odległych geograficznie: w Stanach Zjednoczonych, Chinach, czy Rosji. - Dzięki wsparciu Urzędu Marszałkowskiego, w ramach pomocy de minimis, firma Soligrano uczestniczyła w dwóch wydarzeniach w mieście Chengdu w chińskiej prowincji Syczuan - dodaje Kamil Rabenda.

Projekt „LodzkieGO! Nowe rynki dla kluczowych branż województwa łódzkiego" realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

źródło: Informacja prasowa
fot. 123rf.com
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ