Rekordowa kampania sokowa „Polskiego Cukru”
W Krajowej Spółce Cukrowej S.A. „Polski Cukier” zakończyła się kampania sokowa. Kampania sokowa to przerób soku gęstego z buraków na cukier. Kampania prowadzona była już w trzech Oddziałach: „Cukrownia Kruszwica”, „Cukrownia Nakło” oraz w „Cukrowni Werbkowice”.
![Rekordowa kampania sokowa „Polskiego Cukru” Rekordowa kampania sokowa „Polskiego Cukru”](Resources/ar/64001/64183/155854422602b854.jpg)
Od początków działalności branży cukrowniczej w XIX wieku do lat 80-tych, kiedy to podjęto w Polsce pierwsze próby produkcji cukru z soku gęstego produkcja cukru z buraków odbywała się sezonowo. Zaczynała się na początku jesieni, kiedy to zbierano z pól buraki i trwała do połowy zimy, kiedy przerabiane były ostatnie zapasy. Produkcja cukru z soku gęstego, wytworzonego wcześniej i przechowywanego w specjalnych zbiornikach, to metoda umożliwiająca zwiększenie możliwości przerobowych zakładów, a tym samym skrócenie czasu przerobu buraków w trudnych warunkach jesienno–zimowej kampanii buraczanej.
Jak powiedział Krzysztof Kowa, Prezes Zarządu Krajowej Spółki Cukrowej: „Odkładanie soku gęstego pozwala na lepszą organizację pracy cukrowni w trakcie kampanii buraczanej oraz na obniżenie kosztów. W tym roku po raz pierwszy przeprowadziliśmy kampanię w Cukrowniach w Kruszwicy i Nakle”.
W trzech cukrowniach KSC (KSC posiada łącznie siedem cukrowni w Polsce) znajduje się pięć zbiorników na sok gęsty o łącznej pojemności ok. 150 tys. m3. W trakcie kampanii sokowej w 2019 roku od marca do maja, z odłożonego soku gęstego, cukrownie wyprodukowały ponad 94 tys. ton cukru. Krajowa Spółka Cukrowa w obu kampaniach: buraczanej i sokowej, wyprodukowała łącznie ok. 910 tys. ton cukru.
Komentarze