Zamawianie jedzenia online najszybciej rosnącą kategorią polskiego e-commerce
Szacuje się, że rynek e-commerce w Polsce w 2018 roku osiągnął wartość 45-50 mld zł. Z raportu PizzaPortal.pl wynika, że Polacy najchętniej kupują przez internet odzież, dodatki i akcesoria (64 proc.), książki, płyty oraz filmy (54 proc.), a także bilety do kina i teatru (51 proc.). Czwarte miejsce zajmuje jedzenie – z danych platformy wynika, że 46 proc. użytkowników internetu choć raz zamówiło posiłek online.
– Już teraz 15 proc. zamawiających jedzenie deklaruje, że robią to wyłącznie online. Pokazuje to ogromną przestrzeń do dalszych wzrostów – mówi Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl. – Społeczeństwo się bogaci, zmienia się nasz tryb życia oraz model rodziny. W tej chwili około 2-3 proc. naszych dochodów wydajemy w restauracjach. W państwach rozwiniętych te wydatki są nawet kilka razy większe.
Online goni delivery
Zamawianie jedzenia notuje najbardziej dynamiczny rozwój na tle całej branży e-commerce. Według prognoz, rynek zamawiania jedzenia online w 2019 roku osiągnie wartość rzędu 1,3 mld zł i wzrośnie o 400 mln zł (44 proc.) w stosunku do 2018 roku. Eksperci szacują, że w najbliższych latach rynek będzie rósł rok do roku od 400 mln zł do ponad miliarda złotych. W 2021 roku jego wartość ma wzrosnąć do 2,2 mld zł, czyli aż o 170 proc. w stosunku do br.
Szacuje się, że w 2025 roku wartość rynku zamówień jedzenia online wyniesie 5,6 mld zł i będzie stanowić blisko połowę rynku zamówień jedzenia ogółem.
Komentarze