Partner serwisu
22 kwietnia 2020

BEZPIECZNE ZAKUPY najwyższym priorytetem branży handlowej

Kategoria: Aktualności

Bezpieczeństwo polskich konsumentów i pracowników handlu jest najwyższym priorytetem branży handlowej. Dzięki wdrożonym standardom i reżimom sanitarnym, polscy klienci w bezpieczny sposób mogą nabyć żywność i inne towary niezbędne do funkcjonowania  gospodarstw domowych. W sieciach handlowych zrzeszonych w POHiD wdrożone zostały rozwiązania wykraczające poza odgórne zalecenia GIS.

BEZPIECZNE ZAKUPY najwyższym priorytetem branży handlowej

Branża z zadowoleniem przyjęła zmniejszenie ograniczeń obowiązujących w sklepach od 20 kwietnia, tj. nowe limity dotyczące liczby osób w sklepie – w placówce handlowej o powierzchni do 100 m2 na jedno stanowisko kasowe przypadają 4 osoby, a w placówkach powyżej 100 m2 – 1 osoba na 15 m2 powierzchni użytkowej sklepu.
Postulujemy, aby w II etapie znoszenia ograniczeń przywrócić funkcjonowanie obiektów handlowych o powierzchni powyżej 2 tys. m2, czyli galerii i parków handlowych oraz obiektów wolnostojących powyżej 2 tys. m2, przy wdrożeniu bezpiecznych rozwiązań obejmujących:
•    ograniczenie liczby osób,
•    zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sklepach,
•    sposób poruszania się w pasażu handlowym,
•    nadzór i sposób kontroli,
•    środki ochrony osobistej i reżimy sanitarne,
•    osobne wejścia i wyjścia z centrum, jeżeli istnieją takie możliwości techniczne,
•    rezygnacja z eventów,
•    wyłączenie miejsc siedzących w kawiarniach, siłowni i placów rozrywki,
•    ograniczenie w strefie Food Court do zamówień na wynos.

Zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sklepach:
•    ograniczenie liczby klientów przebywających jednocześnie w sklepie
•    stacje do odkażania i dezynfekcji rąk, rękawiczki lub woreczki foliowe przy wejściach do sklepu
•    oznaczenie 1,5 m odległości w kolejkach przy kasach  
•    godziny dla seniorów od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 12.00
•    radiowęzeł i plakaty informacyjne z instrukcjami dotyczącymi zachowania zasad bezpieczeństwa
•    osłony pleksi, oddzielające kasjera od klienta
•    maski, przyłbice i rękawiczki dla personelu sklepu  
•    systematyczna dezynfekcja stanowisk kasowych, półek, posadzek oraz wózków i koszyków itp. z użyciem preparatów o podwyższonym działaniu dezynfekującym
•    codzienna, regularna dezynfekcja toalet
•    procedury w razie stwierdzenia zakażenia wśród pracowników

#wspolnieodpowiedzialni

 

źródło: informacja prasowa
Tagi: POHiD
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ