Partner serwisu

Piwowarzy: rok 2014 zapowiedzią stabilizacji sprzedaży

Kategoria: Z życia branży

Rok 2013 był niezaprzeczalnie rokiem piw specjalnych i innowacji. Oddaje to charakterystykę obecnego konsumenta piwosza otwartego na nowości, poszukującego nowych smaków i doznań. Pokazuje też, że lata inwestycji w edukację o piwie, kulturze, tradycji i sposobach jego serwowania wykształciły nie tylko rzesze entuzjastów tego napoju, ale również jego prawdziwych znawców. Coraz bogatsza oferta piw specjalnych – smakowych (radlery, shandy) i niepasteryzowanych, proponowana konsumentom przez wszystkie browary w Polsce, może wpłynąć na poprawę sprzedaży w roku 2014. Piwowarzy, opierając się na wynikach sprzedaży piw smakowych z ubiegłego sezonu, to właśnie w tym segmencie widzą potencjalną szansę na wzrost rynku, który postrzegany jest jako już nasycony (statystyczny Polak wypija ok. 96 litrów piwa rocznie).

Rok 2013 był również kontynuacją działań branży w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji piwa. Szczególnie dużo uwagi poświęcona edukacji kobiet w ciąży. Zwieńczeniem tych działań było dobrowolne wprowadzenie kolejnego znaczka „W ciąży nie piję alkoholu” na opakowania i reklamy piwa.

 

Źródło: Marketing & Communication Consultants

Zdjęcie: www.sxc.hu

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ