Piwowarzy: rok 2014 zapowiedzią stabilizacji sprzedaży
Rok 2013 był niezaprzeczalnie rokiem piw specjalnych i innowacji. Oddaje to charakterystykę obecnego konsumenta piwosza otwartego na nowości, poszukującego nowych smaków i doznań. Pokazuje też, że lata inwestycji w edukację o piwie, kulturze, tradycji i sposobach jego serwowania wykształciły nie tylko rzesze entuzjastów tego napoju, ale również jego prawdziwych znawców. Coraz bogatsza oferta piw specjalnych – smakowych (radlery, shandy) i niepasteryzowanych, proponowana konsumentom przez wszystkie browary w Polsce, może wpłynąć na poprawę sprzedaży w roku 2014. Piwowarzy, opierając się na wynikach sprzedaży piw smakowych z ubiegłego sezonu, to właśnie w tym segmencie widzą potencjalną szansę na wzrost rynku, który postrzegany jest jako już nasycony (statystyczny Polak wypija ok. 96 litrów piwa rocznie).
Rok 2013 był również kontynuacją działań branży w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji piwa. Szczególnie dużo uwagi poświęcona edukacji kobiet w ciąży. Zwieńczeniem tych działań było dobrowolne wprowadzenie kolejnego znaczka „W ciąży nie piję alkoholu” na opakowania i reklamy piwa.
Źródło: Marketing & Communication Consultants
Zdjęcie: www.sxc.hu