Partner serwisu
12 czerwca 2015

Tekstura a pożądalność serów

Kategoria: Artykuły z czasopisma

Spośród wielu cech jakościowych żywności duże znaczenie ma tekstura. Konsument ocenia ją przy użyciu wzroku i dotyku. Oddziałuje ona na jego emocje i zachęca lub nie do ponownego zakupu. Ocenę tekstury należy więc rozpatrywać w aspekcie psychologicznym, ponieważ konsument z góry zakłada, że proponowany mu produkt ma odpowiednią jakość.

Tekstura a pożądalność serów

Każdego dnia konsumenci produktów mlecznych są zaskakiwani pojawiającymi się nowościami. Producenci prześcigają się w formie oraz kreatywności w tworzeniu nowych produktów, a wszystko po to, aby zainteresować konsumentów swoją ofertą. Chcą dobrze sprzedać swój towar, a następnie sprawić, aby klient chętnie po niego wracał. Niemal każdego dnia media masowego przekazu (prasa, radio, telewizja, a obecnie również internet oraz inne kanały np. reklama reklama outdoorowa) informują konsumentów o pojawiających się nowościach w atrakcyjnych cenach. Nie można jednak przy tym zapomnieć o utrzymaniu odpowiedniej jakości produktów spożywczych.

 

Cały artykuł został opublikowany w numerze 2/2015  magazynu "Agro Przemysł"

Fot. www.freeimages.com

 

Autorzy:

inż. Paulina Bierzuńska, dr hab. inż. Dorota Cais-Sokolińska,
Katedra Technologii Mleczarstwa,
Wydział Nauk o Żywności i Żywieniu,
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ