Partner serwisu
14 lipca 2015

Sprzedaż cydru wyprzedziła gin i rum

Kategoria: Z życia branży

Od momentu zmniejszenia akcyzy na cydr minęły niecałe trzy lata, a popularność jabłkowego, orzeźwiającego trunku z miesiąca na miesiąc dynamicznie wzrasta. Od czerwca 2013 do maja 2015 roku wartość kategorii cydru urosła niemal czterokrotnie –  z 25 mln zł do prawie 80 mln zł! Tym samym sprzedaż cydru wyprzedziła gin i rum1.

Sprzedaż cydru wyprzedziła gin i rum

Cydr to idealna odpowiedź na zapotrzebowanie tych, którzy z jednej strony szukają czegoś nowego, z drugiej chcieliby, by było to autentyczne i tradycyjne. Eksperci prognozują, że w 2015 roku jego sprzedaż może podwoić się wobec roku ubiegłego, kiedy to Polacy wypili około 10 milionów litrów2.
 
– W najbliższych latach cydr stanie się jedną z najbardziej perspektywicznych części rynku alkoholowego w Polsce. Szacuje się, że w dość krótkim czasie uda nam się osiągnąć poziom 30-50 mln litrów w roku. W maksymalnej perspektywie powinniśmy dorównać rynkowi francuskiemu, czyli drugiemu najbardziej kojarzącemu się z cydrem. Być może spożycie sięgnie nawet 80 mln litrów3 – mówi Tomasz Kolecki-Majewicz, mistrz Polski sommelierów, współpracujący z marką Cydr Green Mill.
 
Jeśli te prognozy się sprawdzą a trendy w pozostałych kategoriach nie ulegną zmianie, cydr może zająć nawet piąte miejsce w kategorii alkoholi. W bieżącym roku wartość kategorii cydru przekroczyła sprzedaż  ginu (ok. 69 mln zł w okresie czerwiec 2014-maj 2015) i rumu (ok. 65 mln zł w okresie czerwiec 2014-maj 2015)4. Cydr w Polsce jest na tyle nową kategorią, że jest jeszcze wiele miejsca na pozyskanie nowych konsumentów. Raport KPMG z 2014 roku pokazuje, że aż 60% Polaków jeszcze nie poznało cydru. Tylko 40% dorosłych Polaków miało szansę go spróbować5.

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ