Mleczne kreacje
Nieregularne geometryczne kształty, haft krzyżykowy, głowa komiksowego superbohatera, a nawet… krowie wymiona – czas zwykłych butelek do mleka i przewidywalnych kartoników odchodzi do lamusa. Przynajmniej za granicą...
![Mleczne kreacje Mleczne kreacje](Resources/../Resources/ar/2501/2740/1499812743dd7851.jpg)
Próbując sobie wyobrazić stojące na sklepowej półce opakowanie do mleka pierwszym skojarzeniem pojawiającym się w naszych umysłach jest biały karton przedstawiający pasące się leniwie krowy, szklanki z białym napojem czy wiejskie pejzaże.
Mleko należy do grupy produktów jednorodnych takich jak sól czy cukier, których cechą charakterystyczną jest słabe zróżnicowanie. Konkurencja na tym rynku jest specyficzna – jakość produktu odpowiada standardom. Konsumenta najbardziej interesuje procent zawartości tłuszczu. W walce o wyobraźnię konsumentów kluczową rolę zyskują w ten sposób projektanci opakowań, które w takich okolicznościach stają się jednym z głównych czynników decydujących o zakupie.
Czy w społeczeństwie wysokiej konsumpcji, w czasach, gdy wszystko jest powszechnie dostępne, bardziej zauważalne będzie opakowanie szokujące swą dziwacznością czy takie, które cechować będzie ascetyczna prostota? – odpowiedź na to pytanie nie jest prosta...
Autor: Kaja Siemieniak
Artykuł został opublikowany w magazynie "Agro Przemysł" nr 3-4/2010