Mondelēz International publikuje pierwszy raport State Of Snacking ™ pokazujący ewolucję globalnych trendów konsumenckich dotyczących przekąsek
Współczesny tryb życia, a co za tym idzie zmieniające się potrzeby konsumentów, mają istotny wpływ na odżywianie i dietę. Z najnowszego raportu Mondelēz International wynika, że coraz częściej sięgamy po przekąski, które odgrywają istotną rolę zarówno w żywieniu, czy szeroko pojętym dbaniu o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne, jak również w relacjach międzyludzkich. Badanie przeprowadzono rok po tym, jak Mondelēz International wprowadził na całym świecie nową, długoterminową strategię odpowiedzialnego spożywania przekąsek - snacking made right.
Mondelēz International ogłosił dzisiaj pierwszy raport pod nazwą State of Snacking ™. Globalne badanie trendów określa rolę, jaką przekąski odgrywają na całym świecie w zaspokajaniu potrzeb konsumentów, które dynamicznie zmieniają się w związku z intensywnym stylem życia ludzi. Badanie pokazuje, iż na całym świecie wzrasta znaczenie przekąsek, a regionalne podobieństwa określają sposób, w jaki przekąski wpływają na przyszłość żywności, odpowiadając na szereg potrzeb w naszym codziennym życiu.
Raport o trendach na rynku przekąsek, opracowany we współpracy z firmą badawczą The Harris Poll – uzupełnia globalną wiedzę Mondelēz International na temat tego segmentu, o nowe badania przeprowadzone wśród tysięcy konsumentów w dwunastu krajach. Raport ukazuje, że ludzie na całym świecie coraz częściej spożywają przekąski. Szczególnie że 6 na 10 dorosłych osób twierdzi, że woli jeść więcej małych posiłków w ciągu dnia zamiast kilku większych (59 proc.), przy czym młodsi konsumenci lubią przekąski zdecydowanie bardziej niż posiłki – w tym przypadku liczba ta wzrasta do 7 osób na 10 wśród badanych Millenialsów (70 proc.).
Poniżej skrót ważnych i ciekawych wniosków z ww. raportu:
Postrzeganie żywności zasadniczo się zmienia.
1. Rola żywności w dbaniu o zdrowie i samopoczucie staje się coraz ważniejsza dla konsumentów na całym świecie. Znacznie częściej zastanawiają się, jaki wpływ na ich samopoczucie oraz zdrowie psychiczne i fizyczne ma spożywanie mniejszych porcji – przekąsek.
- Dla ponad 8 z 10 osób wygoda (87 proc.) oraz jakość (85 proc.) należą do najważniejszych czynników wpływających na wybór danej przekąski.
- 80 proc. konsumentów szuka zdrowszych wariantów przekąsek, produkowanych z troską o środowisko.
- 71 proc. dorosłych twierdzi, że przekąski pomagają im kontrolować głód i liczbę dostarczanych kalorii w ciągu dnia.
2. Sprawianie sobie drobnych przyjemności w ciągu dnia nadal odgrywa ważną rolę.
- 80 proc. dorosłych na całym świecie widzi potrzebę zachowania równowagi, doceniając zdrowe, jak i smaczne przekąski, po które sięgają w zależności od potrzeby danej chwili.
- 77 proc. konsumentów zgadza się, że jest czas i miejsce zarówno na zdrową przekąskę, jak i na tę sprawiającą radość, którą konsumujemy dla przyjemności.
- Większość ludzi twierdzi, że przekąski są tak samo ważne dla ich sprawności umysłowej (71 proc.), jak i dobrego samopoczucia (70 proc.) Przekąski to o wiele więcej niż to, co jemy.
3. Dla ludzi na całym świecie przekąski stanowią nie tylko pożywienie, ale element kultury, tradycji oraz poczucia tożsamości, którymi chcą dzielić się ze swoimi znajomymi i rodzinami.
- 71 proc. twierdzi, że przekąski przypominają im o rodzinnym domu.
- 7 na 10 dorosłych stara się dzielić z innymi swoimi ulubionymi przekąskami z dzieciństwa (70 proc.).
4. Ponad 8 na 10 rodziców na całym świecie wykorzystuje czas poświęcony na przekąskę jako okazję do kontaktu z dziećmi (82 proc).
- 76 proc. rodziców sięga po przekąski, aby przekazywać dzieciom rytuały związane z kulturą jedzenia takich posiłków.
- Ponad 3 na 4 rodziców twierdzi, że wybierane przez nich przekąski są zgodne z tym, jak postrzegają siebie jako rodziców.
"Rynek przekąsek na całym świecie rośnie. Staramy się poznać i lepiej zrozumieć sposoby, w jakie konsumenci traktują przekąski, aby zachęcić ich do spożywania tych odpowiednich[1]” - powiedział Dirk Van de Put, Prezes i CEO Mondelēz International. „Wiemy, że przeciętny dorosły spożywa obecnie więcej przekąsek niż pełnowartościowych posiłków w danym dniu. Nasi konsumenci zmieniają swoje nawyki, co jest związane w dużej mierze z trybem i stylem ich życia, w tym z rosnącą potrzebą wygody oraz dzielenia się emocjonalnymi i kulturowymi doświadczeniami. Z tego powodu chcemy zaoferować im szeroki wybór przekąsek, zarówno tych zdrowych, jak i służących sprawieniu sobie chwili przyjemności”.
Mondelēz International publikuje raport nt. globalnych trendów w konsumowaniu przekąsek rok po ogłoszeniu nowego celu i strategii biznesowej. W ostatnim czasie firma poczyniła znaczne postępy w realizacji swojej misji, polegającej na oferowaniu konsumentom odpowiednich przekąsek, we właściwym momencie i we właściwy sposób, czyli takich, które nie tylko są pyszne, ale także są wyprodukowane z wysokiej jakości surowców, pozyskanych w zrównoważony sposób, z poszanowaniem środowiska naturalnego i lokalnych społeczności. Zdrowy styl życia i zbilansowana dieta to ważny temat dla konsumentów. Dlatego Mondelēz International nieustannie pracuje nad profilem żywieniowym swoich produktów, ich składem oraz dostępnymi porcjami, aby wesprzeć konsumentów w racjonalnym odżywianiu i ułatwić im kontrolowanie porcji. W ten sposób Mondelēz International jako lider rynkowy, chce inspirować konsumentów do większej uważności wobec nawyków żywieniowych.
„Rozumiemy, że sposób spożywania przekąsek na całym świecie jest różny, podobnie jak nasi konsumenci – kontynuuje Van de Put. – Nie powinni oni jednak stawać przed wyborem między przekąską a właściwym odżywianiem ani martwić się wpływem, jaki ich wybór może mieć na otoczenie oraz ich społeczność. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby umożliwić ludziom dostęp do odpowiednich przekąsek”.
O metodologii badawczej
Ankieta została przeprowadzona online przez firmę Harris Poll w imieniu Mondelēz International w dniach 16–27 września 2019 r. wśród 6068 osób dorosłych w wieku 18 lat i starszych. Badanie objęło 12 rynków, w tym: Stany Zjednoczone (n = 504), Kanada (n = 506), Meksyk (n = 505), Brazylia (n = 515), Francja (n = 501), Niemcy (n = 503), Wielka Brytania (n = 501), Rosja (n = 515), Chiny (n = 503), Indie (n = 508), Indonezja (n = 504) i Australia (n = 504). Inne kluczowe analizowane grupy obejmują: Pokolenie Z w wieku 18-22 lat (n = 602), Millenialsi, czyli Pokolenie Y w wieku 23-38 lat (n = 2404), Pokolenie X w wieku 39-54 lat (n = 1702), pokolenie Baby Boomers, czyli wyżu demograficznego, wiek 55-73 lat (n = 1236), oraz tak zwane ciche pokolenie w wieku ponad 75 lat (n = 124). W razie potrzeby dane są uśredniane w celu dostosowania ich do rzeczywistych proporcji w populacji. Zastosowano wskaźniki globalne, aby zapewnić proporcjonalny udział każdego kraju w globalnej sumie.
****
[1] Odpowiednie przekąski to według Mondelēz International takie, które dostarczają cennych składników odżywczych; są pożywne i wyróżniają się prostym składem, a do ich produkcji wykorzystano surowce, pozyskane w sposób przyjazny naturze.
Komentarze