Partner serwisu

Idą zamiany, opakowania do wymiany?

Kategoria: Analizy

Andromeda Wróbel, menedżer ds. e-PR w agencji PR Nonoproblemo
Adrianna Dziamska, szef działu graficznego w agencji PR Nonoproblemo

Niemal dokładnie za rok powinny wejść w życie wszystkie zmiany Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. Wiąże się to z prawdziwą rewolucją w zakresie opakowań produktów spożywczych. Tak przynajmniej twierdzi część producentów. Inni wciąż czekają, bowiem przepisy są na tyle nieprecyzyjne, że nie do końca wiadomo, w jaki sposób należy zmienić lub rozszerzyć informacyjną stronę opakowań.

Wprowadzenie nowych regulacji w zakresie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności wynika z dążeń do ujednolicenia prawa unijnego w zakresie znakowania opakowań produktów żywnościowych oraz z dążenia do zapewnienia konsumentom rzetelnej informacji umożliwiającej świadomy zakup. Postulat ten będzie realizowany poprzez wymóg jasnego, zrozumiałego i czytelnego etykietowania środków spożywczych.

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ